Järgmisel aastal on ühtlasi Alfa Romeo 100. sünnipäev. Uus 147 ei saa nimeks 148 ega ka Milano, mis oli kunagi Alfa kodulinnaks. Milano nimest oldi sunnitud loobuma tänu kohalike tööliste survele, keda ärritas Alfa kolimine Torinosse, vahendab Autocar.

Uue, MiTo-näolise viieukselise luukpära nimeks saab uhke Giulietta. Itaalias lansseeritakse mudel märtsikuus. Kolmeukselist versiooni autost enam ei pakuta, kuna selle niši täidab MiTo. Tagumiste küljeuste lingid on endiselt visuaalselt peidus.

Alfa Romeo Giulietta sai laines küljejoone ja tõsisema pilguga tagatuled

Giulietta ninas domineerib enneolematult teravnukne Alfa V-võre, õhuvõtuavad ning need laialivalguvad silmad. LED-tagatuled meenutavad 156 omi, bamperi all on ka difuusor. Velgi saab nii 16-, 17- kui 18-tolliseid.

Auto on 4,35 m pikk ehk 13 cm pikem kui Golf ja vana 147. Teljevaheks on 2,63 m, mis on viimastest 5 cm enam. 147'ga võrreldes on Giulietta ka 5 cm kõrgem, tsementeerimaks ametlikku teadet, et uues Alfas on tagaistmel ja pakiruumis VW Golfist ruumi rohkemgi.

Alfa Romeo Giulietta interiöör võlub peene sportlikkuse, aga nüüd ka ruumikusega

Kõik pakutavad jõuallikad on Fiat Grupi turbolaetud neljasilindrilised ning standardvarustatud start-stop süsteemiga. 1,4-liitrine bensiinimootor pakub 120 hj, 2-liitrine diisel 170 hj. Aasta lõpus lisandub ka 230 hj Ristikulehe ehk Quadrifoglio (üks Alfa sümbolitest, mis viitab sõjaeelsetele võidusõidumudelitele) erimudel.

Käigukastidest on valida nii viie- kui kuuekäigulisi manuaale, ent Fiatil on töös ka kahe siduriga poolautomaatkast. Mõistagi varustatakse ka Giulietta Alfa DNA süsteemiga, mis lubab valida sportlikuma ja pehmema ning halbadele teeoludele passiva seadistuse vahel.

1955.-1962. a. Alfa Romeo Giulietta Spider

Giuliettat plaanib Alfa Romeo ehitada aastas päris julge hulga - 100 000 autot. MiTo tootmismahuks kavandati 60 000. Kui ka Giulietta hind kujundatakse sarnaselt MiTole soodne ja konkurentsivõimeline, võiks sellest bestseller kujuneda küll. Vähemalt Euroopas.

Alfa on uut mudelit kaua oodanud ja Giulietta kenaduse tabamiseks ei pea enam nii palju kaasa mõtlema ega silmi kissitama kui MiTo puhul. Järgmisena plaanitakse valmistada Chrysleri platvormile ette uus 169, mis peaks asendama juba ammu tootmisest maha võetud ja ühe maailma elegantseima sportliku esindussedaani 166.
1977. - 1983. a. Alfa Romeo Giulietta