Audi Tiptronic automaatkastides saab järgmise käigu kätte kangi endast eemale liigutades. BMW arvates on see aga intuitsiooni vastane ning nendes autodes tuleb järgmisele käigule üle minna kangi enda poole sikutades. Enamasti peetakse seda varianti ka parimaks neile, kes hindavad sportlikke sõiduviise, ent ometi on turg erinevaid lahendusi täis ning ajakiri Road&Track võttis need oma hiljutises loos kokku.

Thomas Plucinski BMW'st selgitas, et kiirendavas autos istmesse ehk tahapoole vajuva juhi jaoks on loogiline ja lihtsam minna järgmisele käigule üle kangi enese poole liigutades. „Nii ei tule kiirendusjõule vastu töötama hakata." Audi arvab sellegi poolest, et loomulikum on käike üles ehk justkui edasi vahetada ikka kangi sõidusuunas liigutades.

Mazda on nõus BMW seisukohaga ning väidab Jeremy Barnes'i suu läbi, et nende süsteem toetus võidusõiduautodes kasutatavale loogikale. „Pidurdades liigub keha ette poole ja nii on loogilisem käiku alla vahetada samas suunas toimuva liikumisega." Ka Ford on taolise lahenduse peale üle läinud, pakkudes seda esmalt 2009. a. Lincoln MKS'il.

Kangi ettepoole lülitades käigu üles vahetamise eelistajaina loetleb Road&Track lisaks Audile Buicki, Cadillaci, Infiniti, Lexuse, Nissani ja Subaru. John Howell sõnab Cadillaci nimel, et nende arusaama ja valikut toetasid ka kliendiuuringud. Siia gruppi paigutub omapärasel kombel ka Porsche, kui selle ultrasportlik 911 GT3 Cup kõrvale jätta

Mitsubishi on aga üks neist, kes pakub rahumeeli mõlemat lahendust. Sportlikus Lancer Evolution'is tuleb uus käik kangi tagasuunas, tavapäraste tänavaautode ehk muude mudelite puhul aga sõidusuunas liigutades.

Chrysler ja Mercedes-Benz astuvad kõigi eelnevatega võrreldes täiesti originaalset teed. Neis tuleb käigu alla vahetamiseks liigutada kangi hoopis vasakule ning üles lülitamiseks paremale. Kompaniid on kindlad, et just nende lahendus on kõige intuitiivsem. „Mercedese meelest on nii kõige lihtsam, kuna siis ei pea manuaalrežiimi minemiseks käigukangi Drive asendist välja liigutamagi, vaid võib kohe käike vahetama hakata," selgitas Robert Moran.

Lisaks käigukangile on olemas ka käiguvahetuslabad, mida kinnitatakse nii roolile kui roolisambale. Viimane on äärmiselt ebamugav variant, kuna käike vahetatakse käsitsi ikka pigem sportlikul liikumisel ning siis võib rool olla iga kell erinevas asendis, kust labadele raske pihta saada.

Enamasti saab parema labaga - või ka rooli peale oleva nupuga - uue käigu ning vasakuga eelmise, ent näiteks BMW arvab, et ükskõik, kumba enda poole liigutades tuleb käik üles ja endast eemale vajutades alla vahetada. Automaatkäigukast on kindlasti tulevikus aina valdavam lahendus, ent millise segaduse tootjad küll turul on korraldada suutnud!