Kuidas voolujoonelised veokid kütust säästavad?
Kuna raskeid treilereid vedavate veoautode kütusekulu on hoopis suurem kui sõiduautodel, tähendab ka mõne protsendi suurune kütusesääst suurt kokkuhoidu absoluutselt kütusekoguselt. Väike investeering oma veokipargi aerodünaamika paremaks muutmiseks säästab lühikese ajaga tuhandeid. Lisaks sellele, et hoiab kokku veofirmade raha, aitab väiksem põletatud kütuse hulk hoida loodust, kirjutab ajakiri Tarkade Klubi.
Edasiminekuid on juba märgata. Näiteks tarvitas 1980. aasta Volvo 40tonnine ja 12liitrise mootori töömahuga veok neljandiku võrra rohkem kütust kui samasugune tänapäevane auto. Ometi on suuremad veoautotootjad, näiteks Volvo ja Scania, majanduskriisi tingimustes kütusekulu senisest teravama vaatluse alla võtnud.
Haagise “saba” miinuseks võib pidada tõsiasja, et seadused näevad väga täpselt ette haagisega veoautode maksimaalse pikkuse ja seda kiputakse võimalusel maksimaalselt ära kasutama. Nii võib kütuse kokkuhoid vähemalt esialgu tähendada ka väiksemaid veetavaid koguseid. Kui lahendus aga populaarseks peaks saama, annavad ilmselt ka seadusandjad kütuse ja looduse säästmisse oma panuse.
Peale uudse “laevaahtri” leidub hulk juba aastaid kasutusel olevaid lahendusi, mis samuti veduki ja haagise aerodünaamika parendamisele kaasa aitavad. Näiteks haagise alaossa paigaldatavad küljepaneelid võivad anda üheksaprotsendise kütusesäästu.
Aerodünaamilisuse otsimisega on mindud isegi nii kaugele, et mõnd veoautot ehivad spetsiaalsest perforeeritud materjalist porilapakad. PARTi spetsialistid väidavad, et vedukile paigaldatud ökolapakad, mis lasevad endast läbi 75 protsenti õhuvoost, kuid peavad kinni pori, võivad kütust säästa kuni 3,5 protsenti.