Eesti Aasta Autoks tõusis taas Škoda – Yeti!
Eesti Aasta Auto jõudis tänavu juubelini - seekordne võitja on konkursi ajaloo kümnes. Just meie maa tingimustele kõige paremini vastava sõiduki valis välja 19 Eesti autoajakirjanikust (eesti- ja venekeelne kirjutav ja elektrooniline meedia) koosnev žürii.
Eesti Aasta Auto 2010 esikuuik avaldati ETV otsesaates "Ringvaade" ning on järgmine: Škoda Yeti (101 punktiga), Opel Insignia (93), Volkswagen Golf (87), Renault Mégane (47), Mercedes-Benz E-klass (45) ja Toyota
Avensis (45). Yeti juures tasub esile tõsta viisi, millega praktiline, ruumikas, rahulik, mugav, kvaliteetne ja tagasihoidlik auto on ühtaegu sümpaatse identiteedi saanud. Eesti "ebateedel" astub Yeti kindlal sammul nagu lumeinimene liustikul.
Yetile andsid kõva lahingu Opel Insignia ja VW Golf ja ehkki ühtlaselt punkte teeninud Golf vajus tasapisi esikohakonkurentsist välja, hakkas Insignia vapralt vastu kuni lõpuni välja. Kui laekumata olid veel kahe žüriiliikme hinded, kahanes Škoda vahepeal juba enam kui 10 punktiliseks kasvanud edu vaid kolmele punktile. Pööret siiski ei tulnud ja koguni 9 žüriiliikme silmis esikohta väärinud Škoda Yeti edestas kuued maksimumpunktid teeninud Opel Insigniat lõpuks 8 silmaga. Kolmelt žüriiliikmelt maksimaalsed 7 punkti teeninud Golf oma 2005. a. esikohta korrata ei suutnud, leppides seekord III kohaga.
Eesti aasta auto valiti Tehnikamaailma eestvedamisel juba kümnendat korda. Ehkki esimene võitja - Peugeot 206 - selgus veel rahvahääletuse põhjal, mindi alates teisest konkursist sama teed nagu mujal maailmas ning Renault Laguna hääletas esimeseks juba autoajakirjanikest koosnenud žürii. Säilinud on ka rahvahääletus, mille põhjal antakse välja Eesti Rahvaauto tiitlit.
Eesti Aasta Autod läbi aegade:
2001 Peugeot 206
2002 Renault Laguna
2003 Mazda6
2004 Honda Jazz
2005 VW Golf
2006 BMW 3.seeria
2007 Škoda Roomster
2008 Ford Mondeo
2009 Škoda Superb
2010 Škoda Yeti