Sportautode eest kihutab praktilisuse ja ontlikkuse ning sellest põlvkonnast peale ka uue kiirusega eest Golf GTI. Kupeedest konkurentidele ässitatakse kallale Golfil põhinev sohilaps Scirocco. Paksud ja avarusesõltlased mässitakse Golf Plusi kui täispuhutud põide. Ja lõpuks liigub kõige rohkem ringi neid keskmisi Golfe endid.

Tegelikult tasub ehk kompaktne välimus teinekord ohvriks tuua ja maksta veidi rohkem (vaid 18.000.- krooni enam), et valida see mudelivaliku viimane variant - universaalkerega Variant. Seal on salongis ruumi nagu tavalistes Golfides, sellega on aga hoopis mugavam sõita, kuna lapsekäru jm suuremahulise ning tüütu kraami võib pakiruumi lihtsalt heita. Ja ka siis, kui seal juba mingi anonüümne veos ees on, kuna Varianti Noa laeva pikkuse kere ahter hammustab korraga väga suure suutäie.

Ka sõit kulgeb Golf Variantiga äärmiselt pingevabalt, otsekui laeval. Valdav tunne on, et midagi ei saa juhtuda. Auto üle on kontroll vahetu, ent samas on olla mugav. 7-astmeline kahe siduriga DSG automaatkast vahetab ülekandeid hetkega ja vaid see toob tüünesse kulgemisse teatud närvilisust. Vahetused on niivõrd momentaalsed ja otsustavad. Jääb mulje, et iga järgmine käik hukkab täpse snaipripüssilasuga eelmise, et ise edasi valitseda.

Tõsi, päris viiele suurele inimesele Variant autos palju ruumi ei anna, ent see masin ongi mõeldud rohkem peredele, kel teise rea residendid veel alamõõdulised, ämmad-äiad aga juba tipppikkuse ajad seljaküüru taha jätnud. Need, kes autos kohal, imestavad jätkuvalt selle üle, millise täpsusega nüüdseks hetkeks maailma suurimaks autotootjaks tõusnud Volkswageni produkt kokku pandud. Mitte ühelegi materjalile või nupule pole midagi ette heita ning mingit mugavuse puudujääki esile tuua. Ühelt poolt muidugi igav, teisalt ideaalne.

Väliselt kannab viimane Variant ka loomulikult Viimase Golfi teravama pilguga nina, mis annab sellele vaat' et agressiivse ilme. Tagantvaates on auto aga eriti malbe nagu ennegi ja kui tagatulede sees hõõguvad kujundid kõrvale jätta, näib tagumik suisa pehmena. Külgvaates sirutab Variant punased tuled õige pikalt keresse sisse ning see annabki autole tavalise viieukselisega võrreldes veidi venitatud ja pika oleku.

Kahtlemata on tegemist seni parima ja stiilseima universaalkerega VW Golfiga. Konservatiivse keretüübi hindajad saavad käia ringi nina püsti ja nautida samas tehnikat, millist saab lubada endale üksnes taolise haardega ettevõte nagu Volkswagen Grupp. Mootorina tuleks kindlasti eelistada jõuallikat 1,4 TSI, mida saab valida 120 ja 160 hj seades. 7-käiguline DSG automaatkast on raha kogumist väärt.

VW Golf Variant 1,4 TSI DSG

Mootor R4 1390 cm3

Võimsus 120 hj

Tippkiirus 201 km/h

Aeg 0-100 km/h 9,9 s

Tühimass 1426 kg

Pikkus/teljevahe 44534/2578 mm

Pakiruum kuni 1550 l

Kütusekulu 6 l/100 km

CO2 pääst 139 g/km

Hind alates 243.300.- (1,4 16V Trendline)