Test: A4 Allroad lööb ninanipsu paljudele autoklassidele
Täpselt sellise aadlipoisina võib kujutada ka Audi uusimat nelikveolist A4 Allroad. Salongis sätendab vastu kogu luksus- ja turvavarustuse, mis Audidelt tuttav. Pindu katab nahk, kõik on väga kvaliteetne, mõnus puudutada ja korrastatud. Väline mulje on samuti šikk ja sile, ent lisaks on siniverelisel jalas stiilsed säärikud. See auto on nagu noor ulakas poiss, kellele kogu maailma rikkused varakult kaela sadanud.
Korralikus varustuses väga kalliks kujuneva A4 Allroadi soetanu saab endale peenemas seltskonnas jämedamaid nalju lubada, kuna võib tänu kliirensieelisele ja eelkõige kummide kõrguselt suurematele ratastele üle põllu muretult liduma panna. Jalgu ei jää A4 Allroad ka siledal maanteel, kuna selle vedrustus on suurepärane. Elektrooniliselt seadesse Dynamic häälestades muutub Allroad täpseks sportautoks. Kui see 3.0 V6 TDI kõik oma 240 hobust ja 500 Nm väänet välja paneb, tuleb lihtsalt kinni hoida ja paluda jumalat, et tippkiirus 237 km/h kätte ei jõuaks. Esimene 100 km/h saabub 6,4 sekundiga.
A4 Allroadiga sõites on hea ja uhke ning veidi ninakas tunne. Sellega on suisa ohtlikult mõnus kihutada, kuna sel on magus kombinatsioon kõrgemast kliirensist ja peenhäälestatud vedrustusest. Kunagi ei pea muretsema, et end kuhugi ära lööks. Päris maasturi mõõtu A4 Allroad muidugi välja ei anna, ent üle ohutussaarte ja väiksemate loomade õnnestub sõita küll.
Kui A4 Avant kannab rõhtsate triipudega esivõre, siis A4 Allroadi oma on suurema venna A6 Allroadi eeskujul tihedalt püstiseid läikivaid varvaid täis. Lisaks kogu see auto põhjaperimeetrit palistav tumehall plast. Tore lisandus on pakiruumi kate, mis ei liigu enam vaid maaga paralleelselt, vaid ronib üles ka mööda tagumisi piilareid. Veelgi mugavam on aga Audi ORD-süsteem (Offroad Detection), mis nuusib elektrooniliselt välja, millisele pinnasele auto juhitakse ning ei lase kehvasid teeolusid enesele üllatusena serveerida.