07.10.2009, 13:02
Hiinast saabki juba Saksa luksusmarkide põhiturg
FOTO:
Maailmaülese masu mudas rabelevad ka Saksa luksusautotootjad, ent neil pole sugugi nii halvasti läinud nagu üldise konteksti foonil võinuks oodata. Nimelt on nende müük kasvanud planeedi suurimaks autoturuks tõusvas Hiinas nii, et seda võib peagi nende põhituruna tõlgendama hakata.
Mercedes-Benz, Audi ja BMW teatasid kõik eelmisel kuul mullusega võrreldes suisa 35 % tõusust Hiina turul, vahendab 4WheelsNews. Globaalselt on Audi langenud 10 %, teised aga rohkem. Äri Hiina Rahvavabariigis aga alles võtab tuure üles.
Tänu uuele E-klassile kasvas Mercedese müük Hiinas eelmisel kuul 56 % kuni 6800 autoni. S-klasse läks kaubaks 1200 tükki ehk 12 % rohkem. Luksuslike maasturite ehk SUV'ide müük tõusis koguni 73 %, ulatudes 1200 autoni. 9 kuuga on Mercedes müünud Hiinasse kokku 45 400 autot ehk 41 % enam kui mullu samal perioodil.
BMW 9 kuu näitaja kasvas 32 % 59 460 müüdud sõidukini. Audi kasvas septembris 37 % ning on Hiinasse müünud tänavu juba üle 100 000 auto. Audi on hiinlastele hingelähedasem, kuna selle omanik VW on sealsel turul tegutsenud juba mitukümmend aastat.