06.10.2009, 13:05
Audi viib e-troni ja selle 4500 Nm tsiviilkäibesse
FOTO:
Ei tea, kas nii massiivse väändemomendi ühe tavalise tsiviilisiku kätte usaldamine on ikka õige mõte? Igal juhul pakub just nii palju njuutonmeetreid Audi nelja elektrimootoriga varustatud R8 e-tron, mis läheb ametlikult seeriatootmisse.
Audi of America president Johan de Nysschen rääkis väljaandele Autoweek, et R8 peal põhinev, Frankfurdis esmaesitletud elektriline superauto e-tron arendatakse kahe aastaga seeriatootmisküpseks. Mercedes-Benz SLS AMG elektrilise versiooni ja BMW Visioniga on ju ometi tarvis kuidagi konkureerida.
e-troni igas rattas on elektrimootor, mis saab toidet istmete taga paiknevast 213 kg liitiumioonakust. Hobujõude on kokku 313, ent too 4500 Nm väändemoment küünib sellistesse kõrgustesse, kus opereeritakse juba kosmiliste jõududega.
100 km/h saabub ideeautol 4,8 sekundiga ja tippkiiruseks on 200 km ning sõiduulatuseks 248 km/h. Mercedese ja BMW kõrval on e-troni konkurendiks kindlasti ka Fiskeri luksuslik ja elektriline toodang.