Asi olevat esiteks kontrolli küsimuses. Meestele lihtsalt meeldib omada kõige üle kontrolli või vähemalt arvata, et nad seda omavad. Keskmisele mehepoisile on ju isegi oluline omada peres kontrolli telekapuldi üle. Mis siis veel rääkida oskusest tähtsamaid ülesandeid teiste inimeste või seadmetega jagada või siis neile delegeerida.

Manuaalkastiga auto kiirendus ja käiguvahetus võib küll olla aeglasem, ent sel ei teki kordagi küsimust, kes on pardal kapten. Liialt elektroonikat võib sohvrist pelga tüürimehe mulje jätta ning sellist marginaalset rolli ei taha rooli taga endast keegi jätta. Käsitsi käike vahetades on gaasipedaali, käiguvahetuse ja terve auto käitumise taju hoopis vahetum.

Ask Men pakub aga veel üheksa põhjust, miks käsikast päriskast on. Üheksandana arvatakse, et manuaalkasti eelistavad mehed paistavad teistest üleüldises mõttes rohkem spetsialistide moodi välja. Samas võib neil ju olla ka lihtsalt vähem raha, et automaati osta ning selle suurema kütusekulu eest tasuda.

8. - Sõnas 'manuaal' peitub ka sõna 'man' - mees! Teisalt tähistatakse selle sõnaga inglise keeles ka inimest kui sellist üldiselt...

7. - Käsikasti valdamine tõestab, et suudad keskenduda ka rohkem kui vaid ühele tegevusele korraga. Manuaalkastimehed on seega pealtnäha kõvemad multitegumtöölised!

6. - Automaatkastiga juba driftida ei saa, arvab Ask Men. Tegelikult saab muidugi ka käsikastiga vabalt jõulibisemisse minna. Meenutagem või Eesti oma poiste etteasteid Drifti Karika püüdmisel.

5. - Automaatkastiga ei saa aga tõepoolest sooritada balletile lähenevaid peeneid ja efektseid juhtimisvõtteid nagu pöiaga piduri ja samal ajal kannaga käiguvahetuse ajal vahegaasi vajutamine, et vasak jalg sidurdamiseks vaba oleks.

4. - Manuaali eelistades on auto kütusekulu madalam. Mida aeg edasi, seda vähem pehmematel savijalgadel see postulaat seisma hakkab, kuna juba täna suudavad arvutikontrollitud peenkalibreeritud automaatkastid pakkuda kiireima käiguvahetuse kõrval ka efektiivseimat kütusekulu.

3. - Käsikasti-heeros tunneb end kodus igas autos ja kunagi ei teki nõmedat probleemi ja piinlikku virisemist, kui tuleb sõbra või sõbranna autot roolida.

2. - Käsitsilülitusega autod kipuvad olema kiiremad. Jällegi tuleb tunnistada, et robotiseeritud käiguvahetus ja iseäranis mitu sidurit tagavad aina paremaid kiirendusaegu. 21. sajandini oli trump aga tõesti manuaali peos.

Esimeseks ja kõige kõvemaks põhjuseks, miks käsikast on just Meeste kast, peab Ask Men õigeks välja tuua selle, et naistele meeldivad mehed, kes oskavad oma käsi kõikvõimalikku moodi kasutada. Kõiki neid mitmeid autoga sõitmiseks vajalikke juhtimisseadmeid valdav isik koordineerib oma manuaalset tegevust loominguliselt kindlasti ka teistes eluvaldkondades.

Vähemalt selle teooria järgi on seis hetkel tugevalt 1:0 käsikasti kasuks ja automaatkasti kahjuks. Aga kauaks? Varsti võib ju manuaalkastimees näida hoopis viimase nohiku või ihnurina, kes kas on sunnitud vana autoga sõitma või siis on igav ja kuiv pühendunud spets.