Muusikatööstus tahab raha demolõikude eest
Muusikatööstusele autoritasusid koguvad organisatsioonid ASCAP ja BMI ahistavad online-muusikapoode nõudes autoritasu mitte ainult müüdud lugude, vaid ka lugusid tutvustavate 30-sekundiliste demolõikude pealt.
Muusikatööstuse esindajad põhjendavad oma soovi eelkõige sellega, et nad asuvad muusikasektori toiduahela alumises otsas ja nende pealt teenivad tulu eelkõige teised.
Ameerika laulukirjutajate gildi presidendi Rick Carnes'i sõnul jõuab nendeni iga müüdud loo pealt ainult 9,1 USA senti ja sedasi peab märkimisväärse summa teenimiseks müüma väga palju laule.
Online-muusikapoodides kõlavate lugude pealt korjavad plaadifirmad ainult nn mehhaanilist tasu, mida makstakse õiguse eest kas plaadistada või müüa mõnda kindlat lugu. Lisaks sellele tõlgendab muusikatööstus internetis voogesitatavat muusikat avaliku esitamisena ja soovib selle eest samuti raha saada.
Interneti muusikapoed on muusikatööstuse esialgu kuu peale saatnud ja nii tegeleb viimane hetkel USA kongressi liikmete mõjutamisega, et iTunesi sugustele muusikakaubamajadele seaduse alusel lisamaksud kehtestataks.
Seni on USA kohtud toetanud seisukohta, mille alusel internetis kõlavad lood ei ole avalik esitamine ja nii ei saa nende pealt ka nn avaliku esitamise tasu nõuda.
Asjatundjate hinnangul usub muusikatööstus, et iTunes'i sugused muusikapoed teenivad liiga palju raha.