Kokku esitles Renault sel väljapanekul koguni nelja elektrilist tulevikuautot, üks futuristlikum kui teine. Kõige autolikum on neist väikekaubik Renault Kangoo Z. E. Renault Fluence'ki pole tegelikult tänapäevasest sedaanist väga kaugel. Zoé Z. E. aga juba on ning Renault Twizy kujutab endast õite lõbusat kahe linnainimese sõiduriista.

Alustame kõige maalähedasemast. Kangoo Z. E. on umbes neli meetrit pikk liiklusvahend linnaäärsetes piirkondades elutsevale rahvale, kel on tõesti tarvis kõiksugu kaupa ringi liigutada. Selle 70 kW elektrimootor pakub 226 Nm väänet. Kliimasüsteem töötab katusel paiknevate päikesepaneelide abil ning auto kere on ehitatud termose põhimõttel - kahe kerepaneelikihi vahel liigub õhk, mis hoiab kliima kabiinis stabiilse.

Aku saab Kangool täis 4-8 tunniga, ent 20 minutiga on võimalik ka juba tõhus kiirlaadimine teha. 1520 kg kaaluva auto sõiduulatus on 160 km ja tippkiirus 130 km/h. Tähtsal kohal on interaktiivsus. Näiteks teatab masin sellele lähenevale juhile, kui kaugele hetke energiavarudega jõuda saab. Kõik klaasist detailid rääkimata tuuleklaasist jm on sel Kangool sinised.

Renault Fluence on tõesti sujuvate joontega neljaukseline sedaan, mis näib olevat mõeldud otse tuuletunnelis liikumiseks. Väljaulatuvaid detailide selle kerel ei leia. Kõik jooned on pikad ja venitatud. Taolise kujuga sõiduk on mõeldud kahtlemata konservatiivsemale kliendile, kes siiski peab keskkonna säästmisega arvestama.

Ka Fluence'i sõiduulatus on 160 km ning sel on sama jõuallikas nagu Kangool. Tühjale akule saab viimaste kilomeetrite läbimiseks anda kiire laengu kolme minutiga. 20-minutilise kiirlaadimisega jõuab aga juba töölt poodi ja koju sõita, väidab Renault. Täislaadimine kestab 8 tundi ja auto katus on kaetud päikesepaneelidega.

Zoé nime kandev elektriauto on mõeldud olema nii praktiline linnaliikur kui juba ka edev sõiduriist. Seegi on saastevaba ja kasutab sama mootorit, mis eelmised, ent Zoé loodi juba ka rohkem iluasjana. Tippkiiruseks on 140 km/h. 90 km/h järel tõuseb tagaosast LEDidega kaunistatud spoiler.

Mesilaskärje mustriga katus isoleerib nii kuuma kui külma ja seob oma fotoelemendikihiga energiat. Ühed küljeuksed avanevad Zoé'l otsekui liblikatiivad, avades juurdepääsu ka pakiruumile. Kolmas uks liigub üles. Lõpetuseks puhub Zoé kliimasüsteem salongi õhku, millesse on segatud inimnahka pehmena hoidvat vahendit ning masin suudab elimineerida ebameeldivad lõhnad.

Twizy on Renault' pisim elektriautoprojekt ning see võtab üksteise taha mootorratta kombel peale kaks inimest. Küljeustena toimivad piirded avanevad üles nagu taskunoa liigesed. Üleüldine väljanägemine on sel lilleliselt rõõmus, justkui oleks tegu tuleviku hipiautoga! Twizy ninas vahelduvad sõnumis OK lillepiltide ja silmadega - sõiduk üritab kogu aeg kommunikeerida nagu väike lemmikloom.

Neljarattaline linnaputukas on 2,3 m pikk ja 1,13 m lai. Juhiistmel on ruumi kõvasti. Tema seljataga näib seda aga vähe olevat, kuid tagumist sadulat saab reisija pikkust arvestades reguleerida.  Jõuallikaks on sel lõbusal tegelasel 20 hj elektrimootor, tippkiiruseks 75 km/h ja sõiduulatuseks 100 km.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena