Universaal on praktiline, ent sel õnnestub olla ka teatud piirini seksikas nagu sedaan. Mikrobuss on teiselt poolt taas üks nukker paksmagu, mille eesmärk ongi palju lapsi ja mänguasju sisaldada, täiskasvanud pereliikmeid - rääkimata juhist - see ei rõõmusta. Siis jääb veel maastur, ent too on mürakas ja ebamugav ning tulebki seada sammud linnamaasturi suunas, kuigi tegelikult seda kliirensit ning teoreetilist maastikusuutlikkust tarvis ju pole.

Peugeot 3008 on sama ümmargune kui numbrid selle nimes. Ometi pole see ei bussike ega linnamaastur. 3008 idee on meelitada inimesed tagasi maa peale, reaalsesse maailma, faktidega kontakti, pilvedest alla, tarbetutest unistustest tegelikku praktilisust pakkuvasse eksistentsi. Ehk siis linnamaastureist mahukasse, ent madalamasse crossoverisse, kus kostitatakse juba hoopis uue sümboolse materjaliga.

Universaali ja linnamaasturi ristsugutisena toimib 3008 suurepäraselt. Sellega ei teki kiusatust minna maastikule piire proovima, kuna on ju silmagagi näha, et taoline tegevus tähendaks vaid auto lõhkumist. Samas on seal piisavalt ruumi kõigile sõitjaile ning loominguliselt erinevatest panipaikadeks lahterdatav pakiruum, mis avaneb pealegi kahes osas nagu klassikalistel maasturitel aastakümnete tagant.

Auto koon on kõrge ja tömp nagu väga suur nöbinina. Selle esituled venivad efektselt ja teravalt esitiibade ja mootorikatte vahele. Tagantvaates näib nagu too veidi laisk elukas on istunud kaldaliival endale kaks kolmeharulist tähtlooma tagumiku külge, mis nüüd efektsete tagatuledena punetavad.

Muheda jõehobupereisa väljanägemisega 3008 juures pole vaeslapse ossa jäetud kedagi. Kaassõitjad soovivad autost mugavust, ruumikust, vaikust ja praktilisust ning peavad enamas pealetükkivaks, kui nende pereliikur end autonduse järjekordse tour de force'ina pidevalt peale surub. Hõõrub iga detailiga nina alla, et tegu on erilise tippteosega, läbimurdelise iseloomuka objektiga, selle asemel, et lasta reisijatel lihtsalt reisida ja jääda diskreetseks, ent professionaalseks.

Juht soovib aga et teda ümbritseks hoopis teine keskkond ning 3008's ei pea sohver pettuma. Roolikeeraja tõstab esile Lamborghini vaimus kaptenisild, mis kaassõitja piloodist peaaegu et isoleerib. Kõrvalistujale on kokpiti äärise kujundusel pakkuda koguni nn. oh-shit-handle ehk tule-taevas-appi-!-käepide, kust kaassõitja saab liiginnuka mineku ajal juhi peale karjudes oma higistava käega kinni hoida.

Ehk on kõrvalistuja isegi liialt kõrvaliseks jäetud, masina juhtimisest totaalselt isoleeritud. Isegi kindalaegas on juhil roolisamba all personaalne, rääkimata Lexuste omi meenutavast ülimahukast panipaigast küünarnuki all, kuhu võiks võiksemat kasvu inimene suisa sisse kolida.. Keskkonsooli disain vihjaks justkui sellele, et kui üle „aia" sohvri territooriumile tungida, et näiteks raadiot reguleerida, saab jultunu kohe vastu näppe. Seda mugavam ja uhkem on tüüpilisel pereisal oma kaptenisillal troonida ja kõike ise kontrollida. Ja milliste nuppude abil mõne funktsiooni juhtimine toimub - nagu lennukis!

Mahukas pereauto pakub niisiis juhile võimalust elada veel otsapidi nooruslikus sportautomaailmas - või siis juba keskeakriisis. Kütust läheb kogu selle kahetise sisuga auto juures üles väga vähe. Dünaamilised näitajad on kenad, sõidule pole midagi ette heita, kuna see on väga mugav ning täielikult kontrolli all.

Prooviauto 1,6-liitrine diisel tarbis oma 110 hobujõuga keskmiselt tõepoolest veidi üle viie liitri 100 km läbimiseks, mis on igati muljetavaldav näitaja. Kuulda oli agregaati samas ka igas asendis - nii linnas põristades kui maanteel tuhisedes tuli arvestada kerge helitaustaga, ent selles hinnaklassis on see täiesti aktseptaabel.

Ega tegelikult ole ju normaalsel inimesel mingit Ferrarit või Lamborghinit tarvis. Iseäranis meie tingimustes, aga ka üldises plaanis. Superautod peavadki oma elu elama autofiilide unistusis. Et mõned nende elemendid nutikalt pereautosse integreeritakse, on vaimukas ja praktiline lahendus kogu perele. Olemas on sõiduk, mis rahuldab ka poisiliku maailmaga seoses oleva juhi vajadused, ergutades teda omapäraselt vastutuleliku lähenemisega sooja pereelu nautima.

Peugeot 3008 hinnad algavad 249.500.- kroonist. Uustulnuka tehnilise info leiad siit.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena