Tänased Saabid on juba ei-tea-mitmendat korda kosmeetilist kohendust saanud. Küll on neile uuendamise pähe hoopis nikeldatud prille ninale topitud, küll rahapuudusel muul moel mõnitatud. Rootsi superautotootja Koenigseggi valdusesse siirduv Saab näitab niisiis päris viimasel minutil, et see päris ajusurma veel jõudnud pole.

Uus 9-5 on küll äratuntavalt Saab, ent mitte nii jäigalt saabilik nagu eelmiste aastakümnete mudelid. Selle asemel teatab margi turundusosakond, et 2010. a. 9-5 on Saabi ajaloo tehniliselt kõige keerukam ja moodsam sõiduk. Selle tagasihoidlik ja soliidne rüü toetub ideeautol Aero X nähtud disainile.

Kuigi süütenupp asub endiselt esiistmete vahel, on tulevane 9-5 varustatud võtmeta sisenemise ja käivitamise süsteemiga, nii et oma markantsuse on see lahendus nüüdseks kaotanud. Autol on biksenoon esituled, infot kuvatakse ka juhi ette tuuleklaasile. Vedrustus adapteerub jooksvalt vastavalt sõiduvõtetele ja teeoludele ning kasutusel on ka Saabi nelikvedu XWD koos piiratud libisemisega diferentsiaaliga eLSD.

Esmalt saab seda Saabi tellida 160 hj 2.0 turbodiisliga, 220 hj 2.0 bensiiniturbomootori ja 2,8 V6'ga, mis arendab 300 hj. Peagi lisandub ka 180hj 1,6 bensiiniturbo ning 2-liitrine biodiisel. Kõik mootorid töötavad koos kuuekäigulise kastiga.