Opeli fond moodustati firma juhtimiseks peale General Motorsi pankrotis käimist, vahendab Bloomberg. Beijing Automotive pakkumine on viimastest kõnelustest juba kõrvale jäetud. Opeli üle pead murdvad osapooled ei suuda kokku leppida, mis oleks automargi jaoks parim lahendus.

GM peab senimaani läbirääkimisi Magnaga, ent vahepeal on selgunud, et kanadalased on lubanud oma Vene tehingupartnereile Sberbankile ja GAZile osalisi õigusi Opeli intellektuaalsele omandile ning tootmise ulatuslikku Venemaale viimist, millega tänane Opel ei saavat lihtsalt päri olla.

Opeli ametiühing on Magna tehingu poolt, ent Saksa riik eelistab Belgia investeerimispanka RHJ või siis firma pankrotti laskmist. RHJi pakkumine olevat Magna keerulisest lepingust oluliselt lihtsam ning segadustevabam.

Saksa valitsus on valmis Opelit toetama vaid siis, kui selle uus omanik kavatseb säilitada sakslaste töökohad. Investeerimispankadelt sellist heldet käitumist reeglina oodata pole. Segadus peaks saama lahenduse järgmisel nädalal.