Esmalt hüppas puder kassile näkku. Yahoo endine juht Jerry Yang saatis MSi ostusooviga pikalt,  kuid Yahoo uue juhi Carol Bartz'iga jõuti sinnamaani, et Yahoo andis oma otsimootori pidamise Microsoftile bingida.

Üldised reaktsioonid on vaatamata asjaosaliste endi entusiasmile siiski pigem vaoshoitud-kahtlevad. Suhteliselt halvasti mõjus kokkuleppe avalikustamine Yahoo aktsionäridele ,kelle vara vähenes päevaga 12,08 protsendi ehk 2,91 miljardi dollari võrra. Microsofti aktsionärid seevastu võitsid ehk ettevõtte aktsia väärtus suurenes 1,41% ja ühtekokku suurenes Microsofti turuväärtus 2,91 miljardi dollari võrra, vahendab TechCrunch.

Samuti on ühinemine, mille tulemusena on turul kolme suure otsimootori asemel nüüd kaks, sattunud tarbiakaitseorganisatsioonide tule alla. Eelkõige tuntakse muret inimeste isiklike andmete pärast ja hirmuga manatakse ette pilti, kas ning mil viisil need võiksid need Yahoo suunast Microsofti poole liikuda. Mõlemad ettevõtted kinnitavad, et kasutajate andmeid vahetatakse nii minimaalselt kui võimalik ja nii palju kui on vaja mõlema ettevõtte tehnoloogiate ühendamiseks.

USA turg on siinkohal vaid osa probleemist, sest Yahoo oma teenustega on kõvasti kanda kinnitanud ka Euroopas. Euroopa Komisjon võtab tarbijate õiguseid märksa tõsisemalt kui USA Federal Trade Commission (FTC). Vaadake kasvõi, mida viimastel aastatel on tehtud Microsofti ja Inteliga, mis mõlemad on saanud kaela üle miljardi dollari küündivad trahvid.

Omaette lugu on sellega, et Microsofti kaks kuud tagasi välja ilmunud otsi- ehk nagu nad seda ise nimetavad - otsusemootor - on jõudsalt turuosa kasvatanud ja teinud seda mitte pearivaali Google'i vaid eelkõige Yahoo arvelt. Comscore andmeil on Google'i turuosa maailmas 67%, Yahool 8% ja Microsoftil 3%, USAs vastavalt 65%, 20% ja 8%.

Mainitud Yahoo aktsiahinna kukkumise suurimaks põhjuseks on ilmselt investorite ootus, et Microsoft käib kokkuleppe eest alustuseks välja suure summa raha. Seda aga ei juhtunud ja selle asemel saab Yahoo esimese viie aasta jooksul endale 88% otsingureklaami müügituludest. Viie aasta möödudes räägitakse asi üle. Oma turupositsiooni säilitamisega on viimasel ajal muret olnud nii Microsoftil, kelle kasum tänavu esimest korda ajaloo jooksul võrreldes eelmise aastaga langes, ning ja Yahool, kes on hullul kombel Google'i masinavärgi roomikute alla jäänud.

Kiiret paranemist Yahoo ja Microsofti jaoks internetirindel analüütikud ei oota ning viitavad pigem karidele, mis kahte ettevõtet ees ootavad. Näitena tuuakse reklaamiandjate usalduse võitmist, kuidas Yahoo suudab oma müügimasinavärgi käima panna, kuidas kogu koostegevuse protsessi juhitakse ja kuidas Microsoft suudab Bingi arendada. Otsialgoritmide väljamõtlemine on üks asi, neid peab toetama aga korralik masinapark ja selles vallas on Google'il suur edumaa.

Suureks küsimärgiks on Yahoo otsitehnoloogiate tulevik, sest kõik lähevad Microsofti valdusesse. Näiteks on/oli Yahoo üks suuremaid vaba tarkvara projekti Hadoop (Apache'i serveri põhine otsimootori andmebaas) arendajaid ja arendajate kogukonna toetajaid. Mis sellest projektis Microsofti käppade vahel saab, ei oska keegi hinnata.

Selge on aga see, et Microsoft sai Yahoo otsingu turuosa enda kätte kümneks aastaks ja kümme aastat on interneti mõttes terve igavik. Lootust, et Yahoo peale seda iseseisva otsingu pakkumisega jätkab, on ebatõenäoline.