Ühinemise eesmärgiks on ühendada kahe ettevõtte tugevused ja pakkuda paremat teenust, väidab ühinemise puhul välja saadetud pressiteade. Analüütikute sõnul soovitakse aga ühinedes Google'ile tõsisemat konkurentsi pakkuda.

Yahoo esileht, kus pakutakse nii uudiseid, meelelahutust kui ka erinevaid teenuseid, on maailma suurima külastatavusega lehekülgi ja kuivõrd otsimootori arendamise vaev jääb Microsofti kanda, võib ettevõte tegeleda rohkem oma muude teenuste arendamisega.

Leping Microsofti ja Yahoo vahel sõlmitakse kümneks aastaks. Microsoft saab selleks ajaks õiguse kasutada Yahoo otsingutehnoloogiat ja integreerida see oma otsimootoriga.

Ühinemine viiakse lõpule kahe aasta jooksul ja eelnevalt peab liidu heaks kiitma ka USA ärimaailma järelvalveorgan.

Google'i käes on praegu üle 70 protsendi internetiotsingute reklaamiturust.