Senimaani ehk 21. sajandi alguseni kasutusel olevad süüteküünlad leiutas Edmond Berger juba 1839. a. Igas silindris vaid omal kohal särtsu löövate küünalde ees on laserkiiri võimalik suunata silindris kõikjale ning täpselt sinna ja millal, kuhu ja kui tarvis. See aga vähendab kütusekulu nii sõites kui iseäranis mootorit külmalt käivitades.

Laserid kasutavad süüteküünaldest vähem energiat ning on juhtmevabad - kiir jõuab silindrisse fiiberoptilise kaabli vahendusel. Kütuse põlemist optimeerib laser silindris justkui vahimehena, kuna suudab otse põlemiskambrist auto juhtajju vahetut informatsiooni läkitada, vahendab Telegraph.

Ford plaanib ulmelisena kõlava lasertehnoloogia võtta kasutusele oma tippmudelitel juba järgmise viie aasta jooksul ning seda siis tasapisi juba oma kõikidele teistelegi toodetele levitada.