Uuringute tulemusel selgus tõsiasi, et kui aeglasemalt liikudes kandub sõiduki raskus läbi rataste pinnasele ühtlaselt, siis teatud kiirusest alates muutub auto justkui lutsukiviks, avaldades maapinnale kordamööda tihedalt kõvemat ja nõrgemat survet, vahendab Science Daily.

Teadlased ei katsetanud oma teooriat paraku auto ega ratastega, vaid adrateraga, mida lohistati mööda liivast maad. Selge see, et järelveetav labidas hakkab mööda maad libisedes üles-alla hüppama. Tõestuseks aga sellest piisavat  - nii et autodega kehtib sama süsteem.

Lõpetuseks teatasid teadlased ka kurva tõsiasja, et teede treppi minemist ei saa kuidagi vältida. See on looduslik paratamatus, millega peab võitlema äärmisel juhul tiheda teehoolduse ja sõidukite nutikama vedrustuse abil.