Pikaks ja laiaks ning äärmiselt madalaks venitatud olemisega XJ liigub Jaguari uuendamisega algust teinud keskmise suurusega sedaani XF järel veelgi julgemalt margi traditsioonilisest retrovälimusest eemale, avades Jaguari jaoks loodetavasti täiesti uue peatüki, mitte ei keera vaid uut lehte ette. XJ disainisuuna nimi on ametlikult 'aerospace archiceture' ehk ei vähem ega rohkem kui atmosfääri arhitektuur ise.

Kupeeliku joonega sedaan XF oli Tata omandusse läinud Jaguari üleminekumudel ja ühtlasi vana Briti peatüki viimane lõik. XJ näitab, et tugev ja eriline saab olla ka uuendades, mitte kümneid aastaid sama rauda tagudes, mida tegid Jaguari suured sedaanid tänini. Tulemuseks oli kohapeal tammumine ja tüdimus, mida kõike seletati vahendite puudumise ning truu kliendibaasi vanamoodsate ootuste austamisega.

Uus XJ näib paljudele kindlasti uskumatult ehmatava ning erilisena, suisa futuristlikuna. Igal juhul peab see vakatama lood uute XJ'ide ajast maha jäämisest. Ian Callumi loodud disain on totaalselt erinev vanast kujustusest ning mõjub suursuguse ja sportlikuna.

Nelja ümmarguse laterna asemel on XJ'i suure koonuvõre kõrval hoopis kurjalt kissis kaslasesilmad. Õlajoon on uuel lipulaeval kõrge ning seob katusejoone ja madalad küljeklaasid kupeelikult kitsasse kimpu. Tagatuled on aga hoopis uuest ooperist.

Hinnad algavad 52.500.- naelsterlingist. Varustustasemed kannavad nime Luxury, Premium Luxury ja Portfolio. Pika ja laia kapoti alla on oodata uusi võimsamaid ja samal ajal säästlikumaid V6 ning V8 mootoreid: 3-liitrine V6 diisel ja 5.0 vabalthingav ning ülelaadimisega V8. Helikvaliteedi eest vastutab 1200 W Bowers&Wilkins audiosüsteem.

Kas Jaguari selline julge samm ka margi purjeisse edutuult puhuma
hakkab, näitab klientide ja fännide reaktsioon, aeg ja müügitulemused.
Aastaid täiustatud disainiga uus XJ evib esmapilgul potentsiaali päris
vastakate arvamuste esile kutsumiseks. Isegi Mercedes-Benz S-klass võtab tänase uudise taustal ehk korraks mõtlikult istet.