Taolise arengu taga on tegelikult USA valitsus, mis nõuab juba praegugi, et lennukite istmed oleksid nii kõvasti kinnitatud, et need peaksid vastu 16 g'le ehk 16-kordsele gravitatsioonijõule. Taolised istmed on kasutusel juba 1988. a. alates ning varasemad, vaid 9 g'd taluvad, tuleb nüüd välja vahetada.

9G istmed olevat tegelikkuses oma indeksile vaatamata lennanud juba siis kinnitustest lahti ning surmanud mitmeid samas lennukis 16G istmeisse kinnitatud 1. klassi reisijaid, kui õhulaev maandumisel rajalt kõrvale kaldus, juhitavuse kaotas ning lihtsalt võssa libises. 16 g peaks jääma laeks, kuna suuremaid jõude teadlased inimolenditele läbielatavaks prognoosida ei täi.

Uudis on aga tõepoolest autodest tuntud turvapadjad, mis avanevad kokkupõrkel ega lase turbulentside raputustel valehäiret esile kutsuda. Kõnealused turvapadjad on ehitatud ümber kõhu kinnitatava rihma sisse.

1. klassis aga tegelikult seetõttu, et seal asuvad istmeread normaalklassi omadega võrreldes üksteisest kaugemal. Tavareisijate sektsioonis saavad turvapadjad need, kes istuvad otse vaheseina ees. Kas neist ka kasu on? Kui ikka lennuõnnetuseks läheb, võib reisijaile rahustuseks ju kasvõi suuski välja jagama hakata...