Uus Clio? See pole ometi tõsi? Ega olegi. Seesinane artikkel räägib ikka praeguse, kolmanda põlvkonna Renault Clio värskeimast ja ühtlasi viimasest mudelivärskendusest. Miks viimasest? Sest vaid nädalate eest imbusid meediasse esimesed Clio IV pildid. Photoshopis tehtud joonistelt vaatab vastu seksikas ja jõust pakatav pisike tänavarakett, mille kõrval enamik hot hatche silmapilkselt nähtamatuks muutub. Aga see on hetkel vaid tulevikumuusika.

Clio III ei pea samuti häbenema. Viimatise õnnestunud iluravikuuri ja jõutreeningutsükliga sai ta samuti vunki juurde. Muudatused puudutasid kõiki versioone, siinse loo peategelane on aga sportlik Clio RS (ametlikult Clio Renault Sport). Clio RS on kultusliku Honda Civic Type-R'i tõsine konkurent. Tema mainet kiskus seni alla detail, mis sõiduomadusi vaevalt mõjutas, ent kõigile kohe silma jäi ja küsimusi tekitas: „Miks teie mootoril on 197 ja mitte 200 hobujõudu?"

Tehniliselt pole kolme lisahobujõu leidmine muidugi küsimus ja uusima Clio RSi kapoti all ongi 200 hobust (mõnel turul isegi 203). Renault on läinud sama teed nagu Honda ja pakub RSi kahes teostuses. Luksusversioon sai pardale enam-vähem kõigi mõeldavad mugavusted. 36 kilo kergem spartalik RS Cup aga on mõeldud võistlusauto toorikuks.

Selle interjöör vabastati kõigest liigsest (isegi tagaistme peatugedest), juht ja kaasõitja istuvad Recaro sportistmetes ning vedrustuski on jäigemas seades. Ent auto veereb 17tollistel rehvidel, sõidumugavus on normis ja kustukummi pole tarvis hammaste vahel hoida.

Täieliku kaifi annab RS Cup siis, kui mootori saab piirangutevabalt puhtaks köhida. Näiteks ringrajal. Portugalis Porto ümbruses toimunud testsõit nägigi ette viis ringi Braga rajal, tänu vastutulelikele Renault' töötajatele sain ma seda mõnu nautida koguni kolmel korral. Vihmasadu kahandas muidugi tempot, end andis auto võimalustest parema pildi.

Kogu oma kiiruse juures on Clio RS lollikindel ja ettearvatava käitumisega. ESP vaatab mõõdukale külglibisemisele läbi sõrmede, 200 hobust ei kipu märjal asfaldil perutama ka ilma elektrooniliste valvuriteta. 100 km/h pealt jääb RS seisma 35 meetril ning pidurite „väsimist" ei õnnestunud tuvastada. Vabalt hingav kaheliitrine mootor paistab silma ühtlaselt jõulise minekuga, argielus aga neelab saja kilomeetriga vaid 8,2 liitrit bensiini.