Vastutusrikkal positsioonil pole kerge vastu pidada, ent Astra on sellega teiste Opelite seas hakkama saanud. Uus Astra on selgelt uus-opelliku välimusega, mõjudes meeldivalt pisema Insigniana. Platvormi jagab Astra Chevrolet Cruze'i ja elektrilise Voltiga.

Mootorivalik algab vabalthingava 1,4-liitrisega, millest pakutakse ka 120 ja 140 hj turboversioone. Lisaks saab valida juba Insignialt tuttava 1,6-liitrise turbomootori koos kõige 180 hobujõuga. Turbodiisleist näeb uue Astra kapoti all 1,3, 1,7 ja 2-liitriseid.

Opeli uue kompaktklassi auto esmaesitlus toimub 17. septembril Frankfurdi autonäitusel. Uue põlvkonna Astra toob kompaktklassi mitmeid mugavus- ja ohutuslahendusi, mida esitles Insignia esmakordselt keskklassi autode seas.  Saadaval on uus mehhatrooniline veermik koos intelligentse Opel FlexRide elektroonilise juhtimissüsteemiga, mitmekülgne tuledesüsteem AFL+, liiklusmärke lugev esikaamera Opel Eye jpm.

Astra eellaseks on 1936. aastal alustanud Olympia Kadett ja sest saadik on Astra kuulunud Euroopa enimostetavate kompaktklassi autode tippkolmikusse. Kompaktklass moodustab 27 % kogu autoturust. Astra keskmine müügimaht on ligikaudu 500 000 autot aastas, mis moodustab Opeli müügimahust kolmandiku.

Euroopas paisatakse uus Opel Astra viieukseline versioon müügile alles järgmise aasta sügisel. Hiljem järgnevad kolmeukselised ning universaalkerega variandid ning ega see OPC ka kuhugi maha jää. USAs hakatakse Astrat tõenäoliselt Buicki nime all turustama. Kas see saab siis esitiiba ka buicklikud õhuvõtuaugud?