ELKE Auto kasutatud autode müügijuht Priit Voit, kust need hinnakäärid siis tekivad?

Autode turuväärtust on eriti täna raske hinnata. Populaarsematel markidel on see veel prognoositav müügiportaalide hindade järgi ja samuti eelneva müügikogemuse põhjal. Haruldasematel markidel aga kuulutatavad summad autode reaalseid tehinguhindu ei peegelda - need jäävad kuulutatud soovile ikka tunduvalt alla. Kuna autode hinnad on olnud alates sügisest pidevas languses, on automüüjatel ka suurem risk autot pikalt müües kahjumisse jääda - sellest ka suuremad nn. hinnakäärid.

Mida autode hindamisel kõige rohkem silmas peetakse?

Sõidukite müügil saab üha olulisemaks auto kontrollitav hooldus- ja avariiajalugu ning läbisõit. Hindamisel vaadatakse autode tehnilist seisukorda, mõlke, kriime, jms; rehve - ka neid, mis tulevad autoga kaasa. Leitud defektid vähendavad auto hinda, kuna müügieelsel ettevalmistusel tuleb need mingite vahendite eest korda teha.

Miks peab auto nii korras olema?

Enne müüki auto remonditakse ja tehakse ka keemiline salongipesu ning poleerimine. Autode müügil on täna eelised eraisikute ees automüügiga tegelevatel suurematel ettevõtetel - nende puhul on garanteeritav usaldus, autode vahetusvõimalus, liisingusse müük, kasutusrendi pakkumine omapoolse tagasiostukohustusega jne. Automüügiettevõtted ei saa enda pakutavasse valikusse ka seetõttu kehvas korras, korrastamata kaupa lubada.

Mis teha, kui näib, et hakatakse nö. vastu pükse saama?

Inimeste ootused oma auto hinna osas on tavaliselt tõesti suuremad, kui sõiduki tegelik väärtus. Harvad pole aga juhud, kus auto tagasiostuhinda peetakse madalaks, kuid seda müügiportaalides ise müüma asudes nõustutakse lõpuks siiski algse hinnapakkumisega. Alternatiivina läheme teinekord ka komisjonimüügi teed, proovimaks autole vähegi kõrgemat müügihinda saada. Sellisel juhul on aga risk kliendi kanda ja võib juhtuda, et pikalt müües ning korduvaid hinnalanguseid üle elades on saadav raha väiksem kui kohesel tagasimüügil.

Kuidas hindamisel häid tulemusi saavutada?

Enne autoga hindamisele tulekut on juba ainuüksi kasulik, kui auto lihtsalt puhtaks pesta. Lahtised detailid tasuks kinnitada, see ei ole sugugi raske. Hinnalisematel autodel tuleks kindlasti parandada ka mõlgid ja kriimud, kuna kallima sõiduki hinnast moodustab iga defekti tekitatud miinusprotsent suurema rahasumma. Igasugune selline elementaarne korrasolek tõstab auto üldmuljet ja sellest tulenevalt ka prognoositavat müügihinda.

Mida pidada silmas auto tagastamisel kasutusrendi lõppedes, et ise midagi teadmatusest juurde ei peaks maksma?

Siis on oluline, et auto oleks samas komplektsuses mis müügihetkel, et oleks endisel alles auto ostuhinnas sisaldunud rehvid, veljed, suusaboksid jms. Kasutusrendi puhul olevat läbisõidupiirangut ei tohi ületada, vastasel juhul on õigus nõuda lisakilometraažitasu 1,5-7 krooni ületatud kilomeetri kohta! Kui see siiski hakkab lepingus sätestatust suurenemise märke näitama, tuleb lepingut lihtsalt aegsasti muuta. Auto võib küll olla veidi kulunud, ent mingeid mehhaanilisi vigastusi nagu istmekatterebendid, mõlgid jms. leiduda ei tohi.

Lisaküsimusi esita kommentaariruumis ning neile katsutakse võimalusel vastus leida!