Veermik pärineb autolt Jaguar Mark V, millega "seitsmes" jagab kümne jala pikkust (3048 mm) teljevahet. Sellele veermikule lõid Jaguari kujustajad voolujoonelise kere ühes integreeritud esitulede ja  tagarattaid katvate poritiibadega. Eelkäija Mark V sileda esiklaasi asemel sai järeltulija kaheosalise.

3442 kuupsentimerise silindrimahuga reaskuuene mootor arendab 160 hobujõudu, vaatamata suurele mootorile lubati 1676 kilose auto maksimaalseks tunnikiiruseks 100 miili tunnis (160 km/h). Sõiduki turuletulek langes kokku sõjajärgse meeleheitelisevõitu situatsiooniga Suurbritannia majanduses ning kuni 1954. aastani, kui turule ilmus uuendatud mudel Mark VII M, toodeti sõidukit Wikipedia andmetel ligi 21 000 eksemplari.

Briti autotootjad sihtisid uued mudelid oktoobris peetavateks London Motor Show'deks, 1954. aasta sügisel esitleski Jaguar sõidukit Mark VII M. Mootor oli sama silindrimahuga, võimsus kasvanud 190 hobujõuni ja kiiruselisa 7 km/h.

Standardülekanne käis üle neljakäigulise käsivahetusega käigukasti, eksportautod said kolmekäigulise Borg Warneri automaatkasti. Borg Warner on USA tootja, mis lisaks transmissiooniseadmetele toodab ka turboülelaadureid. Muide, viimane Porsche 911 on sellisega varustatud ja tootja on öelnud, et nende tehnoloogia on sedavõrd edumeelne, et selle "peavoolu" autodele jõudmiseni jääb 10 aastat.

1956. aastal võitis Mark VII Monte Carlo ralli ja mõne järgmise aasta kestel mängisid Jaguari suured sedaanid Briti sedaanautode võidusõitudel juhtrolli.

Aasta pärast Mark VII M esitlust tutvustas Jaguar 2,4 liitrist mootorit. 1956. aastal sai Suessi kanali kriis küll läbi, aga Suurbritannias jätkusid kütuse kokkuhoiu meeleolud. Väiksemad autod ilmusid tänavaile ja suurte januste mootoritega autod, sealhulgas ka Jaguar Mark VII M ei ulatunud Mark VII müügiarvudeni. Mark VII M müüdi kahe aastaga kriips üle kümne tuhande, seejärel tuli asemele Mark VIII.

Huvitav on vaadelda briti tootjate loomingut - viiekümnendatel, kui USAs valitsema hakanud lennuki-raketiteema autode kujustamisel kiiresti üle maailma levis, tehti vanal heal Inglismaal ikka veel suhteliselt "vanaaegseid" autosid.

Põlvamaa mees Hart Jürine, kes enda sõnul ei oska auto juures vaid selle värvimist ja nahast istmete valmistamist, tõi Mark VII 2006. aasta lõpus Luksemburgi lähistelt Saksast, kus auto oli terve elu veetnud. Juhuslikult mobilest leitud auto, õigemini romu maksis 4800 eurot.

Eelmine omanik oli isegi taastamisplaane pidanud, osa autost oli kahes sõjajärgses kastis, osaliselt olid jupid ka pakitud-sildistatud. Jaguari luksuslik puitarmatuurlaud koos kelladega oli säilinud suhteliselt korralikult, esiosast oli alles roostevabast metallist iluvõre ja esikaitseraud. Tegelikult olid kroomdetailid nii pika aja jooksul küllaltki korrast ära. Kere oli kõva, tol ajal veel õhukest plekki autodel ei kasutatud. Keretöö oligi kõige raskem - uusi tiibu polnud võimalik saada, rooste väljalõikamine ja pleki asemele keevitamine võttis pool taastamisele kulunud ajast.

Selgus, et autol ei ole peal õige mootor - 3,4-liiitrise asemel oli 2,4-liitrine reaskuuene. Seda "ökomootorit" Jaguari asjatundjad eriti ei hinda, kuid oli nagu oli. Mootor kapremonditi ja ühendati olemasoleva neljakäigulise originaalkäigukastiga.

"Kokkuvõtteks võib tehnika poole pealt veel seda öelda, et 1955. a. autol on kõik ülilihtne: ei mingeid roolivõimendeid (pidurivõimendi, tõsi küll, on olemas, kõrvalistuja istme all, aga sinnani pole ma veel jõudnud), kliimasüsteeme ega keerukat elektrivärki. Kaitsmeplokis on neli (!) kaitset, kogu autol on suunatulede ja starteriga kokku neli releed. Auto sabaosasse jookseb kaks juhet, mootori külge üks, katuseluuk käib tõmmates lahti ja kesklukust polnud keegi veel kuulnudki," kirjutas Hart Jürine taastamisprotsessist.

Kui internetti ei oleks, oleks väga raske autosid taastada, kinnitab mees. Paljud osad on pärist eBayst, sealhulgas 37.- euroga omandatud Jaguari embleem, ukselukud leiti California autolammutusest. Galvaniseerimisel nimelt sulasid ootamatult lukkude seni nähtamatud alumiiniumkomponendid ja lukud muuutusid kasutuskõlbmatuteks.

Huvitav ja vajalik oli originaalvaruosade kataloog aastast 1957, mille üks autoreist on Sir William Lyons - härrasmees, kes on Jaguari kui automargi looja ja rajaja. Tuled, hüdraulika ja mitmed muud Jaguar Mark VII osad on saada uutena - inglased toodavad neid tänapäevani

Hart Jürine taastas Jaguar Mark VII M-i 11 kuuga ja kulutas sellele umbes 150 000 krooni. "On levinud arvamus, et vanu asju saab odavalt. See ei ole nii. Vana auto taastamine annab väga võimsa kogemuse, paljudel on taastamist vajavad projektid kodus pooleli, kuid kui oled fänn, siis võtad aega ja teed," räägib ta ja lubab viiekümnendate kuni kaheksakümnendate aastate klasikaliste autode taastamisest omale sissetulekuallika teha.

Ning et auto jõude ei seisaks, käib pulmasõite tegemas ja vanatehnika üritustel ning uunikute rallidel. Videoklipist vaata, kuidas vana Mark VII koos eakaaslastega Brands Hatchi ringrajal mõõtu võtab.