Test: Chevrolet Cruze – oma klassi esinduslikem?
Korealasest, USAs resideeriva disaineri voolitud autokeha on selgelt arusaadavate joontega. Miski ei kao kuhugi ära, ei teki erinevate pindade rägastikku ega kuhugi sumbuvate erisuunaliste sirgete kimpu. Cruze'i esimene „relv" ongi selle disainitud välimus, mis ei jäta kindlasti kedagi külmaks. Keskmisest parema kujustusega on ikka ju nii, et sellest ei saa mööda vaadata keegi. Kuna see justkui küsin vaatajalt midagi, tahab uudishimulikult teada, mida keegi temast arvab.
Cruze'i kere põhijoon on see regulaarne kaar, mis täiesti sirgena kulgeva vöösirge kohale sedaani kujuga sõitjateruumi joonistab. Cruze'i hakkabki saama vaid sedaanina. Kuna see on loodud puhta disainiga väikeseks neljaukseliseks, siis otsustati sellest universaali mitte käkerdada. Selle lünga katab peagi ideeauto Orlando baasil loodav sõiduk. Kuigi Cruze'is on täiesti olemas kupee või isegi kabrioleti materjali.
Veel jääb meelde kindlasti Cruze'i esitiibadel tipnev silmapaar ning suure kuldse kikilupsuga varustatud esivõre läbiv horisontaal. Tagantvaatele annavad usutavust päris suured tuledepolokid, mis on ühed vähesed veidi vabama vormiga elemendid terve auto juures.
Salongis meelitab auto, mille hinnad algavad vaid 212.000.- kroonist, päris soliidse polsterdusega. Selle hinna eest saab Chevrolet Cruze 1.6 LS Plus'i, millel on standardvarustuses 6 turvapatja, roolilt juhitav 6 kõlariga MP3 CD mängija, ABS, pardakompuuter, ESP, konditsioneer, elektrilised soojendusega peeglid, elektrilised aknad ees ja taga, valuveljed, udutuled, nahkrool.
Cruze'i sõitjateruumi muudab salongiks mitmete erinevate materjalide kombineerimine ning funktsionaalne ergonoomika. Kes oleks oodanud sellises hinnaklassis autost, et eessõitjaid ootab ees armatuurlaud, mida vääristavad käsitsi kootud ilmega tekstiilist piirkonnad? Kiirelt tõusev keskkonsool haarab endasse ka käigukangi ning selle nupud on hästi käsitsetavad ning kuvatav teave ülevaatlik.
Üldiselt jätab Chevrolet Cruze ikka päris uhke mulje. Ka selle tagaistmel on piisavalt ruumi täiskasvanute vedamiseks ning sellele on raske midagi ette heita. Võibolla võiks vaid hind veidi kõrgem olla... Ning pakiruumi luugil võiks leiduda sisemine käepide, et seda sulgedes jäsemeid ei peaks määrima.
Mootorivalikus leiduvast on jõulisim diisel, ent selle pakutav võim on saadaval üsna kitsas vahemikus, mis muudab sõitmise teatud määral ebamugavamaks. Bensiinimootorid on lineaarsemad ja kui arvestada, et Cruze'i luues polegi üritatud ehitada sportautot või midagi ligilähedast, ei jäägi sellele sõidukile midagi muud ette heita. Isegi müraisolatsioon on täiesti tasemel, võimaldades täiesti intiimsel tasemel keskustelusid.