Kaubikuks saadakse kahte moodi: sünnitakse või muututakse. Viimasel juhul võetakse mõne juba olemas oleva väikeauto nina, mootorid ja kandmik ning võimalikult suurel hulgal detaile, et mudelivalikusse kaubik kirja saaks. Väga keeruliseks selliste ümber- ja väljaehitustega minna ei saa, sest kaubik on ikkagi tarbeauto ning see peab olema tihedal turul soodsa ja konkurenstivõimelise hinnaga.

Palju parem variant on aga see, kui kaubikuks sünnitakse ehk luuaksegi auto algusest peale tervikuna pidades silmas vaid kaubikuks saamise perspektiivi. Prantsuse-Itaalia ühistööna valminud Nemo on sellest hea näide. Isegi nii hea, et 20-liikmeline žürii valis selle 112 puntiga 140-st võimalikust 2009. a. parimaks kaubikuks. Nemo on nende meelest parim kesktee parktilisuse, mugavuse, turvalisuse ja hinna vahel ning kõigele lisaks on sel ka üsna nunnu väljanägemine.

Nemo tähendab ladina keeles „mittekeegi", ent kaasaja inimesele seostub olenevalt vanusest kindlasti Pixari 3D animatsioonis figureerinud vapra veealuse kangelase kalapoeg Nemoga või siis Jules Verne'i kapten Nemoga raamatust „20000 ljööd vee all". Kapten Nemo oli teatavasti müstiline tegelane, kaubik Nemo on aga väga lihtne ja sõbralik, sugugi mitte selline misantroop nagu allveelaeva nimega Nautilus juht.

Nemo on seest ruumikas ja armastab endas viibivaid inimesi, pakkudes plastmaterjalist sisustusega resisijaile sooja tuge ning arvukaid soppe, kuhu kõikvõimalikku träni käest ära panna. Nuppe ja valitsaid on autos vähe, ent need on juhile väga mugavasti käeulatuses. Kasutatud plastid on pehmed ega kolise/klobise sõidul ja puudutusel. Samas pole see ikkagi allveelaev, vaid usina väljanägemisega üsna askeetlik tarvik. Näiteks on standardvarustuse nimekirjas ära toodud ka võimalus reguleerida esiistmete seljatugede kallet. Muidu jäänuks varustuse nimekiri lihtsalt liiga lühikeseks, ent olnuks samas astme võrra ausam.

Kaubikuga sõites tahadki ühelt poolt märkamatuks jääda, rahulikult oma asju ajada ja ülesandeid lahendada. Selles mõttes on Nemo masinale hea nimi ning pakutavad 1,4-liitrised mootorid - kas siis 70hj diisel või 75hj bensiin - just parasjagu nii suutlikud, et annab ka koormaga olekus linna liiklusvooga kaasas püsida. Testitud diisel näitas keskmiseks kuluks 6 liitrit 100/km, kuigi ametlikult saab hakkama ka 4,5-ga.

Eks prooviautoga proovitaksegi rohkem kihutada ja agressiivsemalt sõita. Kuigi mugav manööverdada, kihutada Nemo ei armasta ega ka suuda ning piirsituatsioonis käitubki rohkem nagu kala või allveelaev, muutudes hõlpsalt alajuhitavaks. Lõpuks pole tarviski, et kaubikud kesklinnas kimaksid ja nende rahulik-pehme seade on pigem turvaelement - Nemode juhid teavad, et sportima hakata pole üldse mõtetki ning kulgevad raadio saatel parem tüüne rahulikkusega.

Usina ja uudishimuliku silmavaatega Nemo näeb mõne nurga alt küll välja veidi kummaline nagu allveelaev või mingi suur kerakala. Kabiinist välja vaadates meenutab kapott aga konna, kuna tohutusuured esilaternad on juhikohalt pimedas kogu aeg näha ning mõjuvad pähe kinnituvate konnasilmadega. Kaugele ette ulatuv plastümbrises justkui suukorvis koon muudab Nemo veelgi uudishimulikumaks, justkui oleks tegu suure linnakutsuga, kes, nina maas, mööda tänavaid ja maanteid ringi luusib...

Kõigi nende võrdluste mõte on loomulikult selles, et näidata, kuidas üks nii argine ese nagu väikekaubik võib täiesti kordumatu iseloomu omandada. Selleks pole tarvis luksust või keerulist sisustust, vaid mõnd vabamat pintslitõmmet disainerilaual ja edukas toode ongi loodud. Citroën on kaubikuturul juba piisava kogemusega tegija, et teada, mis läheb ja mis mitte. Nende ülimultifunktsionaalne Berlingo on saanud kiitust isegi sellistelt autoajakirjanikelt nagu briti Top Geari Jeremy Clarkson, kes seda sageli ja siiralt rahvale pereautoks soovitab.

Seekord testitud Nemo oligi mahtuniversaali variandis. See tähendas tagumist istmerida, kus ruumi kolmele paksulegi, rääkimata pikkadest, sest katus on Nemol kaubiklikult kõrgel. Ning üht aknaga lükandust, et sinna ritta pääseda. Teine uks on lisavarustuses, ent kui keegi tõesti Nemo pereautoks võtab, siis ongi parem, kui tagaistmel rahmeldavad lapsed peatunud sõidukist tänavale tormata ei saa, vaid üksnes turvaliselt kõnniteele väljuvad.

Kaubiku kerega Nemol külgedel peale esiuste akende muid avasid pole ning selle kere küljetahvlid on kujundatud ühe sileda pinnana, kuhu ei lõiku mingeid vorme. See võte muuudab Nemo visuaalselt terviklikumaks ja väiksemaks kui ta tegelikult on. Kaubaruumi maht on Nemol 2,5 m3 ja maksimaalne kandevõime 610 kg. Laadimisega probleeme pole ja mingid konse kaubaruumis ette ega puudu ei jää.

Teiste kaubikute seljatamise tähistamiseks pakub Citroën oma uhiuusi bensiini ja diislit tarbivaid Nemosid praegu vastavalt hinnaga alla 120 ning alla 140 tuhande krooni. Võibolla on see kõige suurem uus auto, mis sellise raha eest üldse saab...