9-3 kabriolett jõuab lettidele 2011.a., ent 9-X AIR on vaatamiseks väljas juba mõne nädala pärast. Tavapärasest kabrioletist paistab 9-X AIR koheselt erinev, kuna katusena on kasutusel eriline patenteeritud katusesüsteem Canopy Top.

Auto ei „lagune“ avanedes enam nii palju ära, vaid katusekeel liigub lihtsalt eemale. Siluetilt meenutab Saabi idee-kabriolett veidi isegi väikest Bugatti Veyroni avaversiooni…

Kangast on sel autol nii vaid katuse lame osa. Tagaosas tõuseb kere tiibadena katuseni, tagaklaas on nende vahel ning vajub autokerre. Nii muutub avatud katusega 9-X AIR mitte vaid esiklaasiga ava-autoks, vaid katuseta sportautoks, mille erilised kerejooned on tugevamalt näha.

1,4-liitrine Saabi BioPower turbomootor kasutab E85 biokütust ja hübriidtehnoloogiat. Mootori võimsus on 200 hj ning kiirenduseks sajani tagab see 8,1 sekundit. Õhusaastet väljub seejuures vaid 107 g/km.