’Sub’ sõna ’kompaktne’ ees peaks eriliselt rõhutama auto väiksust - see on veel kompaktsem kui me tavaliselt oleme harjunud väikseid autosid tajuma. Linnasõit, manööverdamisvõime, säästlikkus – on kolm järgmist märksõna, mis selliste autode puhul pähe tulevad. Nagu ka suuremat sorti inimese küsimus, kas ta ikka sinna ära mahub.

Avan mina kenal reede õhtul siis esimese asjana proovisõidumasina ukse ja proovin ennast ära mahutada. Ja ennäe, probleemi tegelikult pole - lükkan istme võimalikult taha ja pole mul häda midagi, kaugel sellest.

Vaatan tarkadest paberitest järele masina mõõdud: pikkus: 3,825, teljevahe 2,580, laius: 1,610, kõrgus: 1,575 meetrit. Selgus majas, see polegi kõige väiksem Hyundai – i10 pikkus on näiteks 3,67 meetrit. I20 aga juba 4,06 meetrit.

Hyundai Inster
Hyundai Inster
FOTO: Aivar Pau

Proovin seejärel iseenda järgi (185 cm) sätitud istme taga istuda, seal enam nii mõnus olla ei ole, aga ära mahun ma sinnagi ja keegi või miski mahuks veel kõrvalegi. Hyundai ise reklaamib, et sinna kõrvale võiks mahtuda näiteks supilaud:

Hyundai Inster
Hyundai Inster
FOTO: Aivar Pau

Hyundai Inster
Hyundai Inster
FOTO: Aivar Pau

Vaatame edasi, mis muud huvitavat rooli taha istudes silma hakkab.

Esiteks huvitab mind muidugi sõiduulatus. Nullkraadise ilma juures näitas auto seisu, kus aku on laetud 91% allesjäänud sõiduulatuseks 336 kilomeetrit.

Hyundai Inster
Hyundai Inster
FOTO: Aivar Pau

Kuna tegemist on täiesti ilmselgelt tööle-poodi-külla-koju stiilis väikeautoga, mille mõne päeva tagant laadija otsa sätid, siis on sellest küll ja veel. Täislaetuna lubab tootja sõiduulatuseks ka kuni 355 km.

Hyundai Inster
Hyundai Inster
FOTO: Aivar Pau

Mõnepäevase sõidu järel tuvastan, et elektrit tahab selle mootor saja kilomeetri tarvis 16,7 kWh. INSTERi põhiversioon on varustatud 42 kWh akuga, kuid saadaval on ka 49 kWh akuga mudeliversioon Long-Range. Mõlemas mudelis on vaid üks mootor – põhiversioonis võimsusega 71,1 kW (97 hj) ning Long-Range-versioonis 84,5 kW (115 hj). Mõlema mootori suurim pöördemoment on 147 Nm.

Hyundai Inster
Hyundai Inster
FOTO: Aivar Pau

Kuna auto täismass on vaid 1,75 tonni, siis kogen peagi ka seda, et sellest võimsusest jääb kohati ülegi. Valgusfoori tagant süstides kippusid teised liiklejaid reeglina ikka selle väikese põrnika tagatulesid nägema. Samas saanud ma auto esirattaid kordagi asfalti kaapima, nagu mõne teise elektrilise väikeautoga on juhtunud.

Tuled – ja tegelikult kogu auto väline olemus – on masinal tõesti stiilsed. Ühelt poolt kindlasti Hyundai viimaste aastate disainikeel olgu või kitsaste Ioniqi mudelitel nähtud LED-tulede ribade näol, teisalt on see päris toredalt saanud sümbioosi isegi Mr Beani autole (MINI Cooper) omaste ümmarguste LED-päevatulede näol nii ees kui taga.

Hyundai Inster
Hyundai Inster
FOTO: Aivar Pau

Kui lisada veel masina visuaalne kõrgus (pikkust on ju eriti pole) ja lahedad ristikujulised veljed, siis rõhutab kokkuvõttes kogu idainikeel auto kompaktsust, linnasõidule orienteeritust. Auto esi- ja tagaosa ilmestavad musklis vormidega poritiivad, toekad põhjakaitsed ja kõrgtehnoloogiline trükkplaadi stiilis kaitseraud.

Hyundai Inster
Hyundai Inster
FOTO: Aivar Pau

Kui kellelgi on soov, siis lisana saab tellida endale LED-esitulede ja kerevärviga kontrastis oleva musta värvi katusega masina.

Sõltuvalt varustustasemest on mudel saadaval ilukilpidega kaetud 15-tolliste terasvelgede ning 15- või 17-tolliste valuvelgedega.

Ja pole vist vaja märkidagi, kui hea on selle masinaga pugeda ka kõige kitsamatesse parkimispesadesse.

Auto disainikeel tugineb tublisti ka 2021. aastal ainult Koreas turule toodud bensiinimudelile CASPER, see nägi välja nii:

Hyundai Casper
Hyundai Casper
FOTO: Auto Express

Juhiabisüsteemidest on näiteks olemas kõikvõimalikud parkimisandurid koos väga hea tagurduskaamera pildiga ja adaptiivne püsikiirusehoidja. Lisaks pimenurga jälgimismonitor (BVM), esikokkupõrke vältimissüsteem (FCA) jms.

Veel auto sees leiduvast

Auto sisemusest veidi lähemalt. Kui pilk üles suunata, siis näen füüsiliselt liigutatava kattega katuseakent. Istmed on mugavad ja edasi-tagasi liigutatavad (sealjuures ka tagumised) samuti üksnes füüsiliselt. Kahe istme vaheline käetugi on lihtne ja pole libistatav. Rooli saab reguleerida üksnes üles-alla, aga mitte ette-taha.

Roolitagune näidikutedisplei ja keskne multimeediaekraan on täpselt sama suured – 10,25 tolli. Displeil on samuti kujutatud servades kahte ringi, millest üks kuvav füüsilise osuti vormis, ent elektrooniliselt kiirust ja teine Charge-Power näitu – kahjuks neid muuta ei saa, juht saab valida vaid keskosas kuvatavat (näiteks panna seal kuvama elektroonilise kiirusenäidu).

Küll aga näitavad need ringid külgvaatepeeglite pilti, kui vastava poole suunatuli sisse lülitada (nagu Ioniq):

Hyundai Inster
Hyundai Inster
FOTO: Aivar Pau

Mobiili saab auto pardakompuutriga ühendada küll juhtmevabalt, ent selleks, et hakata kasutama näiteks Android Autot ja Waze’i, nõuab süsteem USB-juthmega ühendamist. Selle asja võiks Hyundai küll uuenduste käigus korda ajada.

Portidest ongi olemas nii tavaline USB kui USB-C, lisaks 12V/180W sigaretisüütaja ning mobiili juhtmevaba laadija alus.

Tõsiselt hästi on lahendatud keskkonsooli disain. Sealt saab ülimugavalt ja intuitiivselt kergesti leitavalt teha autokliimaga seotud valikuid, lülitada välja Auto Hold või vahetada ekraanil kuvatavat.

Hyundai Inster
Hyundai Inster
FOTO: Aivar Pau

Kõik neli külgakent on avatavad elektriliselt, nagu on elektriliselt muudetav ka külgpeeglite asend. Pagasiruum avaneb siiski füüsiliselt. Aga pagasiruum on täesti olemas ja lisaks veel kahe põhjaga:

Hyundai INSTER - topeltpõhjaga pagasiruum
Hyundai INSTER - topeltpõhjaga pagasiruum
FOTO: Aivar Pau

Auto lagi on kaetud heleda tekstiiliga, mujal – nii uste sisepindadel kui armatuuril leiame tavalise pehmendamata plasti. Aga olla luksuslik ei olegi ilmselgelt selle auto moto.

Inster on varustatud ka 64-värvilise LED-meeleoluvalgustuse, hämaras paistab see enim silma kõrvalistuja ees armatuuril:

Hyundai Inster
Hyundai Inster
FOTO: Aivar Pau
Hyundai Inster
Hyundai Inster
FOTO: Aivar Pau

INSTERi kerevärvide valikusse kuuluvad Atlas White, Tomboy Khaki, Bijarim Khaki Matte ja Unbleached Ivory, samuti mitmed uued toonid – Sienna Orange Metallic, Aero Silver Matte, Dusk Blue Matte, Buttercream Yellow Pearl ja Abyss Black Pearl. Mõned kerevärvidest on kahevärvilise lõpptulemuse jaoks saadaval niisiis ka kombinatsioonis kontrastse musta värvi katusega.

Hyundai Inster
Hyundai Inster
FOTO: Aivar Pau

Insteri hinnad algavad 25 990 eurost (Eesti riigi toetus tuleb sealt veel maha) ja esimene demoauto on Bassadone Laagri esinduses täiesti olemas.

Päris hea meel on näha, et praktilisi ja funktsionaalseid, väledaid ja kompaktseid ja seejuures odavaid elektriautosid ei osata teha ainult Hiinas ning et odava hinna sisse on suudetud mahutada ka tubli portsjon kaasaegset mugavust.

Ahjaa, mida tähendab see koreakeelne kiri demoauto külgedel? Siin on vastus:

Hyundai Inster
Hyundai Inster
FOTO: Aivar Pau

Hyundai INSTERi tehniline kirjeldus

Mõõtmed (mm)

Pikkus: 3825, teljevahe: 2580, laius: 1610, kõrgus: 1575

Pearuum (mm)

Ees: 1028 (koos katuseluugiga: 987) / taga: 982

Jalaruum (mm)

Ees: 1050 / taga: 885

Pakiruumi maht (VDA)

280 liitrit (ette-taha nihutatavate tagaistmetega kuni 351 liitrit)

Suurim rehvi mõõt

205/45 R17

Veljevalik

17-tollised valuveljed, 15-tollised valuveljed, 15-tollised terasveljed koos ilukilpidega

Aku

Standardmudel: 42 kWh / Long-Range: 49 kWh

Pinge

Standardmudel: 266 V / Long-Range: 310 V

Suurim võimsus

Standardmudel: 71,1 kW ja 97 hj / Long-Range: 84,5 kW ja 115 hj

Suurim kiirus

Standardmudel: 140 km/h / Long-Range: 150 km/h

Kiirendus 0–100 km/h

Standardmudel: 11,7 sek / Long-Range: 10,6 sek

Prognoositav maksimaalne sõiduulatus (WLTP)

Üle 300 km (standardmudel)

355 km (Long-Range, koos 15-tolliste velgedega)

Prognoositav energiakulu

15,3 kWh/100 km (15-tolliste velgedega)

Autosisene vahelduvvoolulaadija (OBC)

11 kW (standard)

Laadimisaeg vahelduvvoolulaadijaga (OBC võimsusel)

Standardmudel: 4 tundi (16 A)

Long-Range: 4 tundi ja 35 minutit (16 A)

Kiirlaadimine 10–80%

30 minutit (mõlemad mudelid; optimaalsetes tingimustes, kui kasutatakse suure võimsusega laadijaid (alalisvool minimaalse võimsusega 120 kW))

ADAS-süsteemid

Täisvaatemonitor (SVM), parkimiskohale tagurdamisel tuvastatud takistusega kokkupõrke vältimissüsteem (PCA-R), pimenurga jälgimismonitor (BVM), esikokkupõrke vältimissüsteem (FCA 1.5), sõidurajal püsimise abisüsteem (LKA), sõiduraja jälgimise abisüsteem (LFA), pimenurgas tuvastatud sõidukiga kokkupõrke vältimissüsteem (BCA), tagurdamisel tuvastatud ristsuunalise liiklusega kokkupõrke vältimissüsteem (RCCA), ohutu väljumise hoiatus (SEW), isekohanduv kiirushoidik (SCC) koos peatumis- ja sõidu jätkamisfunktsiooniga, kiirteesõidu abisüsteem (HDA 1.5), intelligentne piirkiiruse järgimise abisüsteem (ISLA), juhi tähelepanu hajumise hoiatussüsteem (DAW), kaugtulede automaatlülituse süsteem (HBA), eesoleva sõiduki eemaldumise märguanne (LVDA), hõivatud tagaistme märguanne (ROA), parkimisandurid ees ja taga, tagurduskaamera (RVM).

Kerevärvid

Atlas White*, Tomboy Khaki*, Bijarim Khaki Matte, Unbleached Ivory, Sienna Orange Metallic*, Aero Silver Matte*, Dusk Blue Matte, Abyss Black Pearl ja Buttercream Yellow Pearl.

* Saadaval kahevärvilisena – koos musta värvi katusega

Salongi värvivalik

Ühevärviline must või kahevärviline beeži (Newtro Beige) ja khaki (Khaki Brown) kombinatsioon, üleni tekstiilist viimistlus

*Tehniline kirjeldus põhineb Euroopa mudelil Hyundai INSTER. Toodud kirjeldus, tehnoloogiad ja numbrilised näitajad võivad turust sõltuvalt erineda.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena
Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid