Volkswagen lubab alanud aastal Eesti turule tuua mitmeid kaubikute ja matkaautode uudismudeleid

Saksa autotootja Volkswagen on vägagi rahul oma eelmise aasta müügitulemustega Eestis, automaksu eelne aeg tõi kaasa müügirekordid. Alanud aastal on tootjal kõige enam uudismudeleid välja tulemas just tarbesõidukite segmendis.
Statistika näitab seda, et Volkswageni maaletooja Moller Baltic Import tarnis 2024. aastal Eesti klientideni 2214 uut sõiduautot ning 398 tarbesõidukit. Sõiduautode müügi aastane kasv oli 84 ja tarbesõidukitel 34 protsenti.
„Me oleme möödunud aasta müügitulemustega väga-väga rahul. Andsime Baltimaades klientidele üle kokku 1455 tarbeautot. Eriti hea meel on meil Eesti tulemuse üle,“ ütles Volkswageni tarbeautode Baltimaade brändijuht Merli Ainsaar.
Samas märkis Ainsaar, et VW ei ole Eestis rahul oma positsiooniga tarbesõidukite turul, milleks 7,2-protsendine turuosa ja 7. koht.
„Me saame kindlasti teha paremini,“ sõnas ta. „Tahame tuua tarbesõidukeid Eesti turule 40 protsentri rohkem kui aastal 2024.“
Mis puutub automaksu temaatikat, siis ootas Volkswagen tegelikult tarbesõidukite müügile Eestis suurematki mõju. Alanud aastal hoiab turu vähenemise ära see, et kõik kaubamärgid on olnud raskustes kaubikute tootmisega ning kliendid lihtsalt vajavad sõidukite vahetust – seda lihtsalt ei saa enam edasi lükata.
Kui rääkida konkreetsete tarbesõidukite mudelite müügist eelmisel aastal, siis andis parima tulemuse Crafteri müük, mis moodustas 42 protsenti müüdud VW tarbesõidukitest, järgnes Transporter 29 protsendiga, Amarok 28 protsendiga (loe meie sõidumuljeid Aidu karjääris siit) ning Caddy 6 protsendiga. ID. Buzzi mudeliseeria saavutades elektriliste tarbesõidukite segmendis teise koha – Baltimaade peale kokku anti neid klientidele üle 87.

Mis puudutab alanud aastat, siis seab VW fookuse eelkõige Crafterile ia täiselektrilisele ID. Buzzile.
„Eesmärk on väga selge: tahame kahekordistada Crafteri osakaalu meie müüdud kaubikute seas. Tahame muuta selle tarbesõidukite etaloniks,“ ütles Merli Ainsaar.
Selleks annab tema sõnul kindlust ka see, et Crafteri tootmine on käima saadud ja täna tellitud auto võib juba homme tootmisse minna.
Teiseks laieneb märgatavalt ID. Buzzi valik. Olemas on täiselektriline pika teljevahega 5-7-kohaline ID. Buzz PRO. Olemas on nelikveoline GTX-variant. Suurim uudis on aga väikese 63 kWH aku tulek nii istmetega versioonile kui 2-3-istmelisele väikekaubikule. Seda on kliendid küsinud kahel põhjusel: auto väiksem mass ja hind. See aku annab ligi 4000 eurot odavama hinna ja +100 kilo kandejõudu.

Ka tarbesõidukite juures on VW võtnud selge suuna pistikhübriidide arendamisele ja turul on näiteks VW Caddy PHEV versioon, mis suudab elektriliselt läbida kuni 120 km. Lisaks on pistikhübriidid olemas Multivanil ja selle põhjal loodud uuel Californial, mis saabub alanud aastal ka Eestisse. Californiast on olemas ka versioon Crafterile ehitatud versioon.
„Alanud aasta kõige suurem uudis on aga uus Transporter, mis peaks Eestisse jõudma aprillis. Tulema on esmalt kaubikuversioon, millele lisandub Carevelle variant,“ märkis Ainsaar.
Transporter saab olema nii diiselmootoriga, bensiinimootoriga, pistikhübriidina kui täiselektriline.
Volkswageni jaoks Pariisi kliimalepe endiselt kehtib ja tootja ei ole taganenud lubadusest toota aastaks 2030 pool tarbesõidukitest elektrilisena.
Sõiduautode segmendis Volkswagenil kolmas koht
Eestis tarnis Volkswageni maaletooja Moller Baltic Import 2024. aastal klientideni niisiis 2214 sõiduautot, mis on 84% enam, kui 2023. aastal. See müügitulemus tõstis Volkswageni kolmandale positsioonile uute sõiduautode müügis ja turuosa suuruseks on 8,6 protsenti.
Eestis müüdud Volkswageni sõiduautodest 40% moodustas möödunud aastal turule tulnud uus Volkswagen Tiguan - klientidele anti üle 883 Tiguani, mis on pea seitse korda rohkem, kui eelneval aastal.

Mis puutub alanud aastasse, siis peagi on kohale jõudmas Pariisi autonäitusel esitletud mudel Tayron (Forte käis kohal, loe siit), eelmüügis on eriti hästi läinud selle PHEV-versioonil. Selle esmaesitlus Eestis toimub tegelikult juba järgmisel neljapäeval Eesti Muusikaauhinnad 2025 gala eel.

Volkswagen plaanib tänavu siin pistikhübriidide müüki neljakordistada ning pakkuda turu kõige laiemat pistikhübriidide valikut, milleks on Golf, Passat, Tiguan ja eelmainitud Tayron elektrilise sõiduulatusega üle 100 km.
Mis puutub Eesti uute autode turgu üldiselt, siis ennustab Volkswagen, et see kukub sel aastal 10 protsenti võrreldes eelmise aastaga – põhjus ikka kehtima hakanud automaksus.