Meie proovisõiduauto ajamiks oli diisel-kerghübriidin, ent saadaval on ka teisi mootorivalikuid – kuni bensiinimootoriga pistikhübriidini välja. Varustustasemeks Homura Plus.

Mahutavus ja mugavus

Uus CX-80 on koguni 4995 mm pikk, nii et tavalise Eesti kaubanduskeskuse parkla joonte vahele mahub see ära sentimeetri täpsusega. Teljevahe on samuti märkimisväärne: 3120 mm. See tähendab, et pagasiruum on avar nagu tantsusaal ja tagumises reas istujaid on põlveruumi nii palju, et sellega ei oska midagi pealegi hakata.

Mazda
Mazda

Kusjuures muudetav (füüsiliselt) on ka tagumiste istmete asend. Esiistmed olid vähemalt minu masina varustustaseme juures reguleeritavad igas suunas (tootja teatel lausa 10 suunas) elektriliselt ning varustatud nii soojenduse kui ventilatsiooniga.

Mazda
Mazda

Kõik istmed olid kaetud mugava nahaga, millel kasutatud kena kontrastset õmblust. Nahkkattega oli kaetud ka rool ning ka see oli reguleeritav elektriliselt.

Mazda

Viiekohalisena mahutab reguleeritavate ja 60:40 klapitavate tagaistmetega linnamaastur koos põrandaaluse panipaigaga pagasit 566-687 liitrit, seitsmekohaselina kahaneb pagasiruum 258 liitrini. Kaheistmelisena ehk kokkuklapitud teise ja kolmanda istmereaga sõites saab autosse mahutada kuni 1971 liitrit pagasit.

Mazda
Mazda
Mazda

Laiust on masinal 1890 mm, kõrgust 1710 mm. Auto mass tühjalt on mudelist ja varustusastmest sõltuvalt 2061 kuni 2216 kilogrammi

Ümberpööramisel teeb Mazda linnamaastur 12 meetrise ringi, maksimaalset võib nii bensiini- kui diiselmootoriga CX-80 vedada 2500 kilogrammi kaaluvat järelhaagist.

Mazda
Mazda
Mazda

Kui auto 3-tsooniline kliimaseade on sätitud automaatsele režiimile, aktiveerub ka roolisoojendus külmaoludes automaatselt. Soojendusfunktsioon tagaistmetel kuulub samuti auto standardvarustusse, nagu ka päikesesirmid tagumistel külgakendel.

Auto katuselt leiame ka panoraamkatuseluugi.

Ajamid

Uue Mazda CX-80 valikus R6 diisel- ja R4 bensiinibübriidid. Nagu märgitud, siis minu proovisõiduauto oli diiselmootoriga kerghübriid (e-SKYACTIV D). Selle 3,3-liitrine kuuesilindriline arendab koos 12,4 kW elektrimootoriga kahasse kokku 187 kW ehk 254 hobujõudu.

Seda võimu ja jõudu on autot juhtides selgelt ka tunda. Eriti selle kereka masinaga liikumist alustades või hooga kurve võttes. Veel rohkem siis, kui sõidurežiimiks on valitud Sport.

Eraldi on seejuures olemas ka Off-road sõidurežiim ja ma olen kindel, et kõrge kliirensiga ja nelikveoline auto saab seal tõhusalt hakkama.

Mõlema mudeli puhul viib võimsuse ratasteni uus kaheksakäiguline automaatkast. Nelikvedu haldab standardvarustusse kuuluv tee- ja sõidutingimustega kohalduv Mazda Mi-DRIVE.

Ametlik kiirendus 100ni on mudelil 8,4 sekundit.

Mazda
Mazda

WLTP kohaselt jääb keskmine kombineeritud kütusekulu diiselversiooniga sõites vahemikku 5,7-5,8 liitrit sajale kilomeetrile. Mina sain oma sõitude keskmiseks 7,2 liitrit sajale, aga ma vajutasin pedaali ka.

(Taustaks. Pistikhübriidi (e-SKYACTIV PHEV) puhul on jõuallikal kombineeritult võimsust kokku 241 kW (327 hobujõudu), millest 141 kW annab 2,5-liitrine neljasilindriline bensiinimootor. Pistikhübriid suudab paigalt 100 km/h saavutada 6,8 sekundiga, keskmine kombineeritud kütusekulu on 8,1 liitrit 100 kilomeetrile. Kui kerghübriidi aku mahutab 0,3 kWh, siis pistikhübriidi aku maht on 17,8 kWh, millest piisab täiselektrilises režiimis 60 kilomeetri läbimiseks.)

Multimeedia ja juhiabid

Auto rooli istudes avaneb vaade, mille komponentideks on näiteks esiklaasile kuvatud näidikud, lai ja kitsas keskne puutetundlik multimeediaekraan ning massiivne kahe istme vaheline konsool. Sellel asuvad nii käiguvalits, alus mobiili juhtmevabaks laadimiseks ja juhtrõngas pardakompuutri juhtimiseks. Lisaks USB-C port ja sigaretisüütaja sisend.

Mazda
Mazda
Mazda

Armatuur ja uste pehme polstriga sisepinnad on samuti kaetud nahaga, lisaks puitimmitatsiooniga disainpinnad. Kokkuvõtted valitseb masina sisemuses vägagi luksuslik meeleolu.

CX-80 standardvarustusse kuulub ka nutitelefoni juhtmeta ühendamine auto multimeediaga, näiteks Android Auto abil. Näiteks ka 12 kõlariga Bose ruumiline helisüsteem koos CenterPoint, BassMatch ja AudioPilot tehnoloogiatega.

Sõiduabidest kuuluvad auto standardvarustusse muuhulgas nii pimenurga jälgimissüsteem, juhi väsimise jälgimine, e-Call hädaabikõne süsteem koos GPS-iga, sõiduraja hoidmise abiline, järskudel langustel juhti aitav mägipidur ning tõusudel veojõudu reguleeriv Hill Launch Assist (HLA). Standardvarustusse kuuluvad ka nii nutikas võtmevaba sisenemine kui liiklusmärkide tuvastussüsteem.

Juurde saab tellida näiteks pagasiruumi elektrilise luugi. Muide, pagasiruumis on lisaks sigaretisüütajale ka tavaline europistik.

Sademetesensoriga kojameeste puhul meeldis väga see, et neil on varjatud klaasipesuvedeliku otsik, ehk ei toimu vedeliku suure kaarega pritsimist kusagilt lume ja jääga kaetud ostikust. Veelgi enam: klaasipuhastid on varustatud ka jääsulatajaga

Auto kesklukustus aktiveerub masinast eemalduses automaatselt. Uste taasavamiseks tuleb puudutada juhi ukse käepidet. Auto külgpeelglid volditakse lukustuse aktiveerimisel elektriliselt kokku.

Autot saab tellida ka kuue- või seitsmekohalisena. Kuuekohalise puhul on ka 2. istmereas kaks istet ja siis näeb sisemus välja nii:

6-kohaline Mazda CX-80

Mazda CX-80 hind Eestis algab pistikhübriidi (E-Skyactiv 2,5 PHEV Exclusive-Line) puhul 53 900 eurost ja diiselmootoriga kerghübriigi (E-Skyactiv 3,3 D) puhul 54 900 eurost.

Minu poovisõiduauto oli Soul Red Crystal tooni, mis läheb tavahinnale lisaks maksma 1000 eurot. Proovisõiduauto hind oma varustusastmel (Mazda CX-80 M Hybrid 3.3 e-Skyactiv D Homura Plus AWD AT - KNB4 EAF) on kokku 67 350 eurot. Autol olid all 20-tollised musta „Black“ viimistlusega valuveljed.

Mazda Motor Europe esitles Mazda CX-80 eelmise aasta 18. aprillil, Euroopas jõudis auto müügile 2024. aasta sügisel.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena
Jaga
Kommentaarid