„Ma saan pakkuda inimestele lootust. Elage täna Eestis nõnda, et see automaks on ajutine maks. Ärge tehke oma pikaajalisi majanduslikke otsuseid teadmises, et see maks jääb püsivalt õhku. Üks esimesi asju, mida me teeme, kui Isamaa kunagi võtab vastutuse riigi juhtimise eest, on automaksu tühistamine,“ ütles Reinsalu täna hommikul Kuku raadio hommikuprogrammis.

1. jaanuarist 2025 Eestis kehtima hakanud mootorsõidukimaks koosneb kahest osast: iga-aastasest mootorsõidukimaksust ja ühekordsest registreerimistasust.

Mootorsõidukimaksu määr sõiduautodele hakkab koosnema kolmest osast:

  • baasosa 50 eurot,

  • massiosa,

  • CO2 eriheite osa.

Elektriautode puhul koosneb aastamaks baasosast (50 eurot) ja massiosast. Kaubikute aastamaks koosneb baasosast (50 eurot) ja CO2 eriheite osast. Täiselektrilise kaubiku aastamaks on 30 eurot.

Aastamaksu määr sõltub ka sõiduki vanusest. Sõiduki maksusumma on väiksem, kui sõiduk on vähemalt viis aastat vana. Näiteks kui sõiduki esmasest registreerimisest on möödunud 20 aastat, tuleb sõidukilt tasuda aastamaksu üksnes 50 eurot.

Automaksu tuleb tasuda vaid siis, kui sõiduk on liiklusregistris. Maksu suurust saavad inimesed vaadata maksuameti e-teenuste keskkonnas.

Registreerimistasu tuleb maksta enne sõiduauto ja kaubiku Eesti liiklusregistris esmakordset registreerimist. Registreerimistasu tuleb maksta ka nende sõidukite pealt, mis on enne 2025. aastat kantud Eesti liiklusregistrisse, kuid mille pealt ei ole varem registreerimistasu makstud. Sellisel juhul on maksu tasumise kohustus enne omanikuvahetust.

Erandina ei tule registreerimistasu maksta, kui sõiduki omanikuks saab liisingulepingu lõppemisel liisinguandja asemel isik, kes oli liisingulepingu kehtivuse ajal kantud vastutava kasutajana liiklusregistrisse, või on sõiduk omandatud pärimise teel. Kui aga selline sõiduk hiljem müüakse, siis loetakse seda esmakordseks omanikuvahetuseks ja tasuda tuleb registreerimistasu.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena