Riyadh Airi tegevjuht Tony Douglas ennustas, et 2030. aastaks kaovad isegi telefonipõhised pardakaardid, mis asendatakse biomeetriliste skaneeringutega nagu sõrmejäljed, näod või silmad. Ta ennustas, et lisaks muutuvad rakendused ainukeseks broneerimisvõimaluseks.
Füüsilised lennupiletid ja pardakaardid on alates aastatuhande vahetusest vähenenud, kuna lennuettevõtjad on liikunud digitaalsete alternatiivide poole.
Ryanairi juht Michael O’Leary ütles oktoobris, et loodab 2025. aasta maiks kaotada paberist pardakaardid. „Töötame selle nimel, et alates 1. maist toimuks kõik rakenduses, et midagi ei tehtaks enam paberil,“ sõnas ta. See tähendab, et inimesed, kellel ei ole nutitelefoni, ei saa ilmselt kevadel Ryanairi lennule minna.
Riyadh Airist saab esimene lennufirma maailmas, mis võtab järgmisel aastal lendude alustamisel kasutusele ainult digitaalse lähenemise.
„Me ei alusta vanast süsteemist ja seetõttu ei pea me ümber lülituma. Olemasolevatest lennufirmadest enamikul võtab see aega kolm kuni viis aastat,“ selgitas Douglas.
Tema sõnul on lennundussektor teistest sektoritest maha jäänud. „Vaadake, kuidas pangarakendused arenenud on. Viis aastat tagasi olid need väga lihtsad. Nüüd teeme kõike rakenduses. Sama kehtib ka internetiostude ja kodutarnete kohta,“ rääkis Douglas.
„Kui saad kauba tagasi, saad raha tagasi. Kui aga broneerid reisi, mis hõlmab mitut partnerlennufirmat, ja üritad saada raha tagasi ühe lennu eest, võtab see 10 000 aastat, sest süsteemi ei ole kunagi kavandatud seda silmas pidades,“ lisas ta.
Riyadh Air alustab lendamist järgmisel aastal ja on tellimas kuni 200 lennukit. Saudi idufirma hakkab pileteid väljastama vaikimisi digitaalselt, kuid pole selge, kas nad pakuvad esialgu võimalust printida pardakaarte kodus või lennujaamas.
Otsus sellist süsteemi kasutada dikteeris demograafia. Saudi-Araabias on keskmine vanus 29 aastat, nad on üks suurimaid Apple’i seadmete, TikToki ja YouTube’i kasutajaid ühe inimese kohta ning veedavad Douglas’i sõnul internetis üle seitsme tunni päevas.
99 protsendil juhtudest on mobiiltelefon inimeste eelistatud seade, mis tähendab, et broneerimine lennufirma veebisaitide kaudu võib samuti kadumas olla.
Uus broneerimissüsteem, mida on kaks aastat arendatud koos reisijate e-kaubanduse spetsialistiga Flyr, sisaldab uuendusi, sealhulgas ostukorv, mis võimaldab pereliikmetel või ärikolleegidel teha korraga mitut broneeringut, isegi kui nad lendavad erinevatest linnadest. Rühmad saavad makseid jagada või ühendada.