„Pea kaks kolmandikku autojuhtidest, kel on juhiluba olnud enam kui viis aastat, tõdeb, et pole vähemalt viie aasta jooksul oma teadmisi liiklusreeglite osas värskendanud,“ kommenteeris küsitlustulemusi liiklusekspert ja OÜ Autosõit juhatuse liige Indrek Madar. „Ligi veerand märkis, et värskendab mälu vähemalt korra aastas, ning pea viiendik on seda teinud vähemalt korra viimase kolme aasta jooksul.“

Mõnevõrra kõrgem on nende meeste osakaal, kes liiklusreegleid vähemalt korra kolme aasta jooksul või sagedamini meelde tuletavad – kokku 46%. Naiste puhul on sama näitaja 40%, selgub Saku Õlletehase tellitud ja novembris Norstati läbi viidud küsitlusest.

75% küsitletutest peab oluliseks oma liiklusalaste teadmiste täiendamist

Uuringus küsiti nii autojuhtide kui ka näiteks jalgratturite või jalakäijatena igapäevases liikluses osalevatelt inimestelt ka seda, kas nad peavad liiklusreeglite regulaarset meeldetuletamist ja teadmiste täiendamist vajalikuks.

„Kokku pooled juhid on veendunud, et mäluvärskendus on vajalik kas korra aastas või vähemalt korra kolme aasta jooksul,“ lausus Indrek Madar. „26% omakorda vastas, et seda võiks teha korra viie aasta jooksul – kokku peab seega mäluvärskendamist ja teadmiste täiendamist oluliseks 75% inimestest.“

Uuringu tellinud Saku Õlletehase juhatuse liikme Jaan Härmsi sõnul on ettevõtte üks kestlikkuse strateegia eesmärkidest tööohutus – iga töötaja peab jõudma tööle ja töölt koju turvaliselt ja tervena ning ohutus pole oluline ainult tehases või laoruumides, vaid kõikjal, kus töötajad töö ajal viibivad.

„Kuna statistika näitab, et kõige enam juhtub meie töötajatega õnnetusi just liikluses liigeldes, oleme seadnud ohutu liikluskäitumise üheks prioriteediks. Seetõttu pakume Saku Õlletehases oma töötajatele, kes läbivad tööautodega kokku üle 1,5 miljoni kilomeetri aastas, regulaarselt võimalust liiklusreegleid ja ohutu liiklemise põhimõtteid meelde tuletada,“ selgitas Jaan Härms.

„Liigeldes lähtume me paljuski kunagi õpitust ja juurdunud harjumustest. Meie kogemus töötajate koolitamisel näitab, et liiklusreeglite meeldetuletamine ja lahtimõtestamine parandab iga juhi liikluskäitumist. Seega, kui piisavalt suur hulk autojuhte oma teadmisi regulaarsemalt värskendaks, paraneks kindlasti ka meie üldine liikluspilt,“ lisas Härms.

Soov teadmisi värskendada vabalt lahendatavate liiklustestide kaudu

Lisaks uuriti inimestelt, mil moel oleks kõige mugavam liiklusreeglitega tutvuda. Lõviosa on veendunud, et kõige parem oleks lahendada liiklusteste.

„Kõigist inimestest, kellel on juhiluba, sooviks 77% lahendada liiklusteste, millele on lisatud õiged vastused koos neid lahti seletavate kommentaaridega. Ligi kümnendik eelistaks lugeda liiklusseadust ning õnneks vaid 9% ütles, et neil pole huvi liiklusreegleid õppida,“ rääkis Madar.

Keskmisest kõrgemgi – 86% – huvi liiklusteste lahendada on nooremate ehk 18–29-aastaste inimeste seas.

Sama küsitluse raames vastas ligikaudu 70% inimestest, et transpordiamet võiks teooriaeksamil kasutatavad küsimused avalikuks ja tasuta kättesaadavaks teha.

„Liiklejad – nii autojuhid kui ka kõik teised – selgelt soovivad neid küsimusi lahendada. Sestap kutsun küll ministeeriumi ja transpordiametit üles tegema eksamiküsimused avalikuks, et inimesed saaksid mugavalt ja riigi vaates kuluefektiivselt ise paremasse liikluskäitumisse panustada.“

Uuringufirma Norstat küsitles Saku Õlletehase tellimusel tänavu 15.–21. novembrini kokku 1000 Eesti inimest vanuses 15–74.

Saku Õlletehase panus liiklusohutuse parendamisse

Kõik uued töötajad, kes Saku Õlletehase kollektiiviga liituvad ja tööautot kasutama hakkavad, läbivad kolme kuu jooksul alates tööle asumisest praktilise liiklusalase koolituse.

Kõik teised tööautot kasutavad Saku Õlletehase töötajad läbivad kahel korral aastas teooriakoolituse ning iga nelja aasta tagant korratakse ka praktilist sõidukoolitust. Näiteks pöörati käesoleva aasta koolitustel tähelepanu üldistele ohutusreeglitele ja erinevate ohtude tajumisele.

Kõik Saku Õlletehase tööautod – keskkonnasäästlikud Toyota hübriidautod – on varustatud alkolukuga. See tähendab, et ükski töötaja ei saa sõitu alustada ilma alkomeetrisse puhumata.

Kõik Saku Õlletehase tööautod on varustatud alkolukuga. See tähendab, et ükski töötaja ei saa sõitu alustada ilma alkomeetrisse puhumata.

Jaga
Kommentaarid