„Vanalinna tänavate uuendamisel lähtume vajaduspõhisusest, kus esmatähtis on jalakäijate liikumisvõimaluste parandamine, sest valdav osa selle kasutajatest on jalakäijad. Tänavadisainis on arvestatud kaasava disaini* elementidega, mis väljendub näiteks äärekivideta kõnniteedes, mis tagavad hõlpsa ligipääsu ja loovad turvalise liikumiskeskkonna,“ teatab linnavalitsus.
Kõige esimesena võetakse ette Uus tänav, kuna seal on niikuinii tarvis trasse rekonstrueerida.
Linnavalitsus ütleb, et sellel tänaval on plaanis viia ühelt poolt tänavakate ühtsele tasandile ja samas luua ka jalgratturitele sobiv liikumisala.
„Soov on muuta tänav kõigile kasutajagruppidele sõbralikuks äärekivideta jagatud ruumiks, mis vastab kõikidele kaasava disaini eesmärkidele,“ ei jäta linn ka selles lauses kaasava disaini mõistet kasutamata.
Vanalinna munakiviteede ääres on reeglina nõukogudeaegsete plaatidega kaetud väga kitsad, ebatasased ja käest lastud kvaliteediga kõnniteed.
Mis muutub Uuel tänaval:
Tee pindade uuendamine: äärekivid kaotatakse ja pinnad tasandatakse
Jalgratturitele mõeldud liikumisala: luuakse jalgratturitele sobiv katend, mille laius on umbes 1–1,2 meetrit.
Liikumisruumid kõigile: sõidutee laiuseks jääb 3 meetrit, mille külgedel on 1,5 meetri laiused graniitkiviplaatidest kõnniteed.
Sademevee juhtimine: hoonetest juhitakse vesi eemale, kasutades spetsiaalseid munakiviribasid ja rentslikive.
*Kaasav disain (vs universaalne disain) peaks olema midagi sellist, kus kõigepealt mõeldakse mingi disain välja ja siis hakatakse sellele turgu otsima. Selline disaini liik ei pea silmas seda, et üks toode peab vastama kõigi kasutajate vajadustele. Tähelepanu on suunatud pigem tooteperekondade arendamisele, et vastata erinevatele ootustele. Selle abil saavutatakse, et igal tootel on oma kindel sihtgrupp, kelle vajadustele see toode vastab /kompetentsikeskus.sm.ee/