FOTOD | Eestisse jõudis BMW menukaima linnamaasturi X3 uus mudelipõlvkond
(8)Inchcape Motors Eesti BMW esindusse jõudis sügisel tootmisse läinud G45 põlvkonna linnamaastur BMW X3, eelmise ehk G01 põlvkonnaga võrreldes on kasvanud nii sõiduki mõõtmed kui kütusesäästlikkus, lisaks on uue X3 pistikhübriidi täiselektriline sõiduulatus eelkäijaga võrreldes kolmekordne.
Uue X3 pikkus on 4755 millimeetrit, olles eelkäijast 34 millimeetrit pikem. Mudeli laius on kasvanud 29 millimeetri võrra, ulatudes 1920 millimeetrini. Kõrguse vähenemine 25 mm võrra (nüüd 1660 millimeetrit) ja laiem rööbe (ees on rööbe eelkäijaga võrreldes 16 mm ja taga 45 mm laiem) muudavad X3 silueti varasemaga võrreldes laiemaks ja sportlikumaks. Teljevahe (2865 mm) on eelkäijaga võrreldes praktiliselt sama.
Pakiruumi mahtu saab suurendada 570 liitrilt 1700 liitrini (pistikhübriid X3 30e xDrive puhul on pagasiruumi maht 460 – 1600 liitrit). Võimsamad mudelid suudavad vedada kuni 2,5-tonnist haagist, soovi korral saab autole tellida elektrilise veokonksu.
Valikus kerghübriidid ja kolmekordseks kasvanud elektrilise sõiduulatusega pistikhübriid
X3 ostja saab valida nii bensiinimootoriga kerghübriidide kui uusima põlvkonna pistikhübriidi vahel. Eestisse saabunud proovisõiduauto on kerghübriid X3 20i xDrive, mille kaheliitrine R4 bensiinimootor arendab 48V kerghübriidtehnoloogia toel võimsust 153 kW ehk 208 hobujõudu.
Sellest piisab, et kiirendada sõiduk paigalt kiiruseni 100 km/h 7,8 sekundiga, keskmine kütusekulu jääb selle konkreetse mudeli puhul WLTP kohaselt vahemikku 7,6 – 6,9 l/100 km.
Lisaks kerghübriididele saab ostja soetada X3 30e xDrive pistikhübriidi, mille ajamisüsteem koosneb kaheliitrisest neljasilindrilisest bensiinimootorist ja kaheksakäigulisse Steptronic käigukasti integreeritud elektrimootorist. Kokku arendavad bensiini- ja elektrimootor võimsust 220 kW ehk 299 hobujõudu, võimaldades 0-100 km/h kiirendada 6,2 sekundiga.
Tänu uusima põlvkonna BMW eDrive tehnoloogiale ja adaptiivsele rekuperatsioonile on uue pistikhübriidi elektriline sõiduulatus WLTP kohaselt 81 – 90 kilomeetrit, mis on märkimisväärselt parem eelkäija omast (27,4 km). Pistikhübriidi saab 3-faasilisest elektrivõrgust laadida võimsusega 11 kW, nutikaks laadimiseks saab soovi korral kasutada Connected Home Charging funktsiooni. WLTP kohaselt on pistikhübriidi kombineeritud kütusekulu 1,1-0,9 liitrit 100 km kohta, tühja akuga sõites jääb kütusekulu vahemikku 7,9-7,2 liitrit 100 km kohta.
Võimsaimaks autoks uues X3-rivis on samuti kerghübriid M50 xDrive, mille 3-liitrine TwinPower Turbo bensiinimootor arendab elektriajamiga kahasse 293 kW ehk 398 hobujõudu. M50 xDrive kiirendab 0-100 km/h 4,6 sekundiga, keskmine kütusekulu jääb vahemikku 8,3-7,7 liitrit 100 kilomeetri kohta.
Kõik jõuallikad on ühendatud kaheksakäigulise Steptronic käigukastiga, roolil asuvad labad võimaldavad käike vahetada ka käsitsi. Lisaks pakutakse BMW X3 M50 xDrive ja M sportpaketiga mudelitele kiirendamisel abiks olevat funktsiooni Sport Boost.
Sportlikumat sõitu soovivad kliendid saavad enda autole tellida M Sport vedrustuse, millega tulevad kaasa nii sportrool kui võimsamad M Sport pidurid (BMW X3 M50 xDrive puhul on need standardvarustuses).
Senisest enam sõiduabilisi ning uus operatsioonisüsteem
X3 standardvarustuse hulka kuuluvad muuhulgas kolmetsooniline automaatne kliimaseade, automaatselt avanev tagaluuk, võtmeta sisenemine, elektriline küljepeeglite kokkuklappimine, signalisatsioon ning BMW Live Cockpit Plus koos pilvepõhise BMW Maps navigatsioonisüsteemiga. Lisaks on standardvarustuses tervitusanimatsiooniga salongivalgustus, juhtmevaba nutitelefoni laadimine, Bluetooth-liides, neli USB-C pistikupesa ning keskkonsoolis ja pagasiruumis asuvad 12-voldised pistikupesad. Standardvarustuses on ka nutitelefoni integreerimine Apple CarPlay® ja Android Auto™ abil.
Sõiduabilistest on X3 standardvarustuses eesmine kokkupõrkehoiatus, sõidurajalt lahkumise hoiatus ja kiiruspiirangu info kuvamibe ning sõiduraja vahetamise valvurit ja manuaalset kiirusepiirangu abilist sisaldav Driving Assistant. Standardvarustuses olev parkimisassistent sisaldab nii tagurdamisassistenti kui tagurdamiskaamerat. Valikuliste abisüsteemide hulka kuuluvad roolimisassistent ja sõiduraja hoidja, automaatselt toimetav kiirusepiirangu assistent ning Stop&Go funktsiooniga adaptiivse püsikiirusehoidjaga kaasa tulev sõiduteekonna kestvuse arvutaja. Lisavarustusena tellitav täiendatud parkimisabiline Parking Assistant Professional võimaldab autot parkida ka distantsilt nutitelefoni kasutades.
Lisavarustusena tellitav Premium pakett sisaldab nimmetuge, Harman Kardon surround-helisüsteemi, Travel & Comfort süsteemi ja adaptiivseid LED esitulesid. Comfort paketiga tulevad kaasa tagumiste küljeakende päikesesirmid, ventileeritavad esiistmed ja tagaistmete elektriline soojendus. Soovi korral saab juurde tellida klaasist risttaladeta panoraamkatuse, roolisoojenduse ja sõiduki eelsoojenduse. X3 30e xDrive puhul kuulub varustusse ka elektrilisele kulgemisele kohane helisüsteem BMW IconicSounds Electric. Valikuline BMW Live Cockpit Professional pakub juhile nii esiklaasile projekteeritavat teavet (Head-Up Display) kui videokaamera pilti ja navigatsiooniabilise infot näidikupaneelil ühendavat Augmented View funktsiooni.
X3-seeria sõidukites kasutatakse uusimat ehk 9. põlvkonna QuickSelect-tehnoloogiaga BMW iDrive operatsioonisüsteemi, mis võimaldab sõiduki funktsioone juhtida nii puudutuste kui häälkäsklustega. Sealhulgas annab QuickSelect otsejuurdepääsu funktsioonidele ilma alamenüüdesse sisenemata. Sõiduki tarkvara saab uuendada distantsilt, BMW ConnectedDrive Upgrade abil saavad kliendid teatud funktsioone kuu aega tasuta testida ja seejärel kindlaks perioodiks tellida.
Hind algab 59 300 eurost
Soodsaima uue X3 mudeli ehk kerghübriid 20i xDrive hind algab Eestis 59 300 ning pistikhübriid 30e xDrive30 hind 67 600 eurost. Võimsaima mudeli ehk X3 M50 xDrive hind algab 84 500 eurost.
Esindusse saabunud sinise Arctic Race Blue metallikvärvi ja Espresso Brown pruuni Veganza perforeeritud sisuga X3 20i xDrive on rikkaliku lisavarustusega, sõidukil on muuhulgas nii dünaamiline veermikukontroll DDC, roolisoojendus, M Sport pakett (BMW Individual antrasiithall laepolster, Individual kõrgläikega ShadowLine välisdisain ja nahkkattega sportrool), liigendkinnitusega haagisekonks, 20-tollised kahetoonilised kergmetallveljed, nahkkattega armatuurlaud kui innovatsiooni- ja premiumpakett. Viimastega tulevad kaasa näiteks nii BMW Live Cockpit Professional, sisekaamera, adaptiivsed LED lähi- ja kaugtuled, Harman/Kardon helisüsteem, reisi- ja mugavuspakett ning esiistmete nimmetoe elektriline reguleerimine. Koos lisavarustusega on auto hind 79 360 eurot, hind sisaldab ka ARK-paketti ehk registreerimist, salongi nanokaitset ning 24h tunnist autoabi.
Esimese põlvkonna X3 (E83) nägi ilmavalgust 2003. aastal. X3 teise ehk F25 põlvkonna tootmine algas 2010. aastal, 2017. aastal vahetas F25 välja senini tootmises olnud G01 põlvkond, mis 2021. aastal läbis ka värskenduskuuri. 2023. aastal oli eelmise põlvkonna X3 aasta müüduim X-seeria auto, kokku leidis maailmas uue omaniku ligi 350 tuhat X3 linnamaasturit.
Uut BMW X3 toodetakse BMW USA Spartanburgi ja Lõuna-Aafrika Vabariigi Rosslyni tehastes.