„Taycani mudelivalik on laiem kui kunagi varem: kolm kerevarianti, nelikvedu ja tagavedu ning Porsche E-Performance’i mootorite erinevad võimsustasemed vahemikus 300 kuni 760 kW annavad nüüd kokku tervelt 16 versiooni,“ teatas autotootja.

Viidatud kolmest variandist üks on Taycan GTS-i uusväljaanne, mis on saadaval nii nelikveolise sportsedaanina kui ka Sport Turismona ja mis arendab kuni 515 kW tippvõimsust. Hinnad algavad 153 470 eurost (Taycan GTS sedaan) ja 154 470 eurost (Taycan GTS Sport Turismo). Sel aastal lisandus ka Taycan 4 sedaan, hind alates 110 890 eurost. Uute versioonide saadavus Eesti müügiesindustes peaks tekkima 2025. aasta algul.

Taycan GTS

Lühend GTS tuleneb sõnadest Gran Turismo Sport. Alates 1963. aasta Porsche 904 Carrera GTS-ist on neil kolmel tähel Porsche-huviliste jaoks eriline maine. Nüüd on selle tähekombinatsiooniga variant olemas ka Taycani mudelivalikus. Õieti niisiis kaks varianti: uus Taycan GTS on saadaval nii sportsedaanina kui ka Sport Turismona.

Taycan GTS 515-kilovatine tippvõimsus on 75 kW suurem kui eelkäijal. Sport Chrono-paketis sisalduva möödasõidufunktsiooniga3 (push-to-pass) saab nupulevajutuse peale kümneks sekundiks kasutada lisavõimsust kuni 70 kW. Sarnaselt Taycan Turbo GT-le kuvatakse lisavõimsust näidikuplokis taimeriga ning dünaamiliselt animeeritud rõngastena spidomeetril.

Taycan GTS sportsedaan ja Taycan GTS Sport Turismo saavutavad 100 km/h paigalt 3,3 sekundiga – 0,4 sekundi võrra oma eelkäijatest varem. Ka sõiduulatus kasvas rohkem kui 120 kilomeetri võrra ning on praegu 628 kilomeetrit WLTP järgi.

Eelkäijaga võrreldes on Taycan GTS-il uudisteks sportliku disainiga esi- ja tagapõrkeraud koos läikivmustade ehisliistudega. Läikivmust on kasutusel ka küljepeeglite jalgade juures. Nii põhivarustuse 20-tollised veljed Taycan Turbo S Aero Design kui ka lisana pakutavad 21-tollised veljed RS Spyder Design on GTS-il alati värvitud antratsiithalliks.

Paljud interjööri materjalid on üle võetud Taycan Turbo GT mudelitelt. Näiteks kuulub Taycan GTS-i mudelite põhivarustusse sportliku Race-Texi ja musta naturaalnaha lai kasutamine interjööri viimistluses. Samuti on olemas adaptiivsed Sport Plus istmed (elektriliselt 18 suunas seadistatavad), sportlik GT-multifunktsionaalrool koos sõidurežiimi lüliti ja rooliratta soojenduse ning Sport Chrono-paketiga. Viimane sisaldab ka lisavõimsust andvat möödasõidufunktsiooni ja ringrajarežiimi. Sportlik GT-multifunktsionaalrool on juba tuttav Taycan Turbo GT mudelitelt ning sellele saab soovi korral tellida mustast Race-Texist katte. Roolil on kaks sõidurežiimi lülitit ning labad möödasõidufunktsiooni ja energia taaskasutuse seadistamiseks. Lisaks karmiinpunasele on lisavarustuse hulka kuuluv GTS-i interjööripakett nüüd saadaval ka hallis värvitoonis Slate Grey Neo. Taycan GTS-i logo ilmestab näidikuplokki, võimsusmõõdikut ja stardigraafikat. Põhivarustuses sisaldub helisüsteem BOSE Surround.

Autol nüüd põhivarustuses adaptiivne õhkvedrustus, sealhulgas Porsche aktiivvedrustus (PASM) ja Porsche täiustatud kurvistabiilsuse kontrollsüsteem (PTV Plus). Porsche aktiivvedrustus Active Ride koos GTS-i kohase häälestusega on saadaval lisavarustusena.

Uus Taycan 4

Sõltuvalt sellest, kas auto põhja alla on paigaldatud põhivarustuse sõiduaku või lisavarustusse kuuluv Plus-sõiduaku, ulatub paigaltvõtusüsteemi kasutamisel tippvõimsus 300 kW või 320 kW tasemele.

Ka sõiduulatus sõltub aku tüübist. Tavalise sõiduakuga on see kuni 559 kilomeetrit. Plus-sõiduakuga suudab Taycan 4 läbida WLTP-tsüklis kuni 643 kilomeetrit.

Kuna kummalgi sillal on oma elektrimootor, pakub Taycan 4 paremat sõidustabiilsust ja teepinnaga haardumist kui tagaveoline Taycan. See kajastub ka kiirenduse näitajates: Taycan 4 kulutab 0–100 km/h spurdi läbimiseks 4,6 sekundit. Vaatamata 80 lisakilole on seda kaks sekundikümnendikku vähem kui tagaveolisel sõsaral.

Tõhususe nimel ühendatakse auto eesmine elektrimootor elektriliselt lahti alati, kui haardumine, sõidudünaamika ja sõidustabiilsus seda lubavad. Vajadusel lülitub mootor millisekundite jooksul uuesti sisse, näiteks kiirendamiseks või energia taastootmiseks.

Põhivarustus sisaldab muuhulgas 19-tolliseid Taycan Aero velgesid, musti pidurisadulaid ja LED-maatriksesitulesid. Lisaks kuuluvad sinna ka Porsche veojõuhalduse süsteem (PTM) ja adaptiivne õhkvedrustus koos Porsche aktiivvedrustusega (PASM).

Kõigile Taycani mudelitele on saadaval ka uued kerevärvid. Kategooriasse Legends kuuluvad Slate Grey Neo (hall) ja Pale Blue Metallic (sinine) ning kategooria Dreams täienes tooniga Purple Sky Metallic (lilla).

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena
Jaga
Kommentaarid