Trollibussi idee ja arendamine algas 19. sajandi lõpus. 29. aprillil 1882 esitles dr Ernst Werner Siemens oma Elektromote’i Berliini äärelinnas. Alguses nimetati uut leiutist rööbasteta trammiks. See eksperiment kestis 13. juunini 1882. Seejärel järgnes Euroopas selles valdkonnas suuremas osas vaikus, kuid näiteks Ameerika Ühendriikides tehti rohkem eksperimente.

1899. aastal demonstreeriti Berliinis uut sõidukit, mis suutis liikuda nii rööbastel kui ka nendeta. Järgmine suurem samm toimus 1900. aasta Pariisi maailmanäitusel, kus Louis Lombard-Gérin sõidutas eksperimentaalsel trollibussiliinil inimesi Daumesnili järve ümber. Esimese sõitjaveoks mõeldud liini avas Saksamaal Bielatali orus (Dresdeni lähedal) Max Schiemann 10. juulil 1901. Schiemann arendas ja käitas seda liini ning leiutas kahe paralleelse elektriliiniga süsteemi, mis on nüüdseks trollibusside standardne elektrienergia kogumise süsteem, ehkki tehnoloogiliselt on olnud kasutusel teisigi süsteeme.