Uuele Kanama viaduktile tahetakse luua kandevõime, mida on vaja kaitseväetehnika või eriveoste transportimisel. Kanama sõlme rambid viiakse Tallinna–Pärnu maanteest eemale, sellega on võimalik põhiteel tõsta liikumiskiirust ja likvideeritakse ohtlikud ristumised, mida seni olid sunnitud tegema rampidele ja nendelt maha liikujad. Rahula tagasipöördekoha likvideerimise ja kogujatee ehitusega suletakse liiklusohtlik Rahula tagasipööre.

Tööde maksumus on 13,8 miljonit eurot, millele lisandub käibemaks. Investeeringut kaasrahastab Euroopa Ühendamise Rahastu (CEF) 5,05 miljoni euro ulatuses läbi sõjalise mobiilsuse projekti EstMilMob, mille eesmärk on parandada Tapa linnaku suunalisi transpordiühendusi järgmise kolme aasta jooksul.

Ehitustöid teostab GRK Eesti AS. Omanikujärelevalvet teostavad OÜ Toomtsentrum ja OÜ Teehoiu Partnerid.

Värskelt rajatud viadukt on plaanis avada suve alguses, kõikide tööde valmimisaeg on 2025. aasta septembri lõpp.

Mis toimub tööde ajal

Kõige olulisem on tööde ajal see, et Tallinna–Pärnu maantee ja Tallinna ringtee liiklust hakkavad reguleerima foorid ning Tallinna–Pärnu maanteel ja Tallinna ringteel liiklejatel tuleb arvestada täiendava ajakuluga. Ajutine liikluskorraldus jääb kehtima kuni järgmise aasta kevadeni.

Tallinna–Pärnu–Ikla maantee Kanama viadukti ja selle lähiala täieliku rekonstrueerimistööde vältel suletakse liiklus üle viadukti ning Tallinna ringtee liiklus pääseb üle Tallinna–Pärnu maantee ajutiste fooriristmike abil. Kogu ehitusobjekti piires kehtestatakse kiiruspiirang 50 km/h.

„Praegune viadukt on aastakümneid vana ning amortiseerunud, mistõttu ei ole see enam ohutu ega vasta kaasaegsetele nõuetele. Vana viadukti lammutamine ja uue rajamine aitab parandada liiklusohutust ning loob sõjaväetranspordile, raskeveokitele ja eriveostele võimaluse kasutada liikumiseks seniste kõrvalteede asemel viadukti, muutes seeläbi liikumist mugavamaks ja sujuvamaks,“ ütles Transpordiameti põhja osakonna juhataja Viktor Kisseljov.

Rekonstrueerimistöid teostava GRK Eesti AS projektijuht Lauri Kanarbik märkis, et kuna tegemist on tiheda liiklusega alaga, siis on ettevõte püüdnud ajutisi ümbersõite planeerides tagada võimalikult mugavad lahendused ja liiklejatele väikseima täiendava ajakulu.

„Tallinna–Pärnu maanteel liiklejad peavad arvestama kahe fooriristmikuga, üks enne ja teine pärast viadukti. Need autojuhid, kes soovivad Tallinna poolt tulles siirduda vasakule Tallinna ringtee suunas, peavad maanteel tegema tagasipöörde. Pikem lisatee on ringteel Keila poolt Tallinna suunas sõitjatele, kes vasakus suunas maanteele keerata ei saa ja nemad suunatakse Juuliku viaduktile,“

Ümbersõidud igas suunas ja täpsem liiklusskeem on nähtav selgitavas animatsioonis, mida saab vaadata siit:

Ajutine liikluskorraldus jääb kehtima kuni järgmise aasta maini. Täiendavad liikluspiirangud ja täielik liikluse peatamine toimub üksnes lühiajaliselt viadukti lammutustööde ajal novembri keskpaigas.