Õpetaja vajab aega, et ta saaks oma teadmisi uuendada, mõtiskleda, teha koostööd kolleegidega. Objektiivselt on inimestel 24 tundi ööpäevas, ideaalis 8 tundi tööaega, aga kas seda kasutatakse ära mõistlikult ja vastutustundlikult? Tundub, et kaugeltki mitte. Õpetajal ei ole ammu enam aega, et süveneda. Aja kasutamine on nii organisatsiooni kultuuri küsimus - kuidas väärtustatakse inimeste aega, seda kasvõi koosolekutel, aga ka poliitiline küsimus - milliseid valikuid tehakse õppekava kujundamisel, õppeprotsessi kujundamisel jne.

Kas õpetajate jaoks luuakse teadlikult kasulikku aega, et uusi praktikaid õppida ja katsetada? Kas seda peetakse oluliseks? Saates mõtiskletakse teemal, kuidas on võimalik koolis töökorraldust muuta, et õpetajatel tekiks aega juurde.

18. oktoobril toimub hariduskonverents „Õpetaja aeg“, mis on pühendatud Tallinna Ülikooli õpetajahariduse 105. aastapäevale. Konverentsil arutletakse, kuidas inspireerida õpetajaid ja koolijuhte leidma viise õpetajate energia ja tööaja mõistlikuks planeerimiseks ning suunata jõud kõige olulisemale – koostöisele õpilaste arengu toetamisele.

Saatejuht on Tallinna Ülikooli BFM-i lektor Mart Soonik.

Juba eetris olnud selle hooaja saateid saab vaadata siit.

Saatesari „Ekspert eetris“ vahendab põnevaid, silmaringi avardavaid ja harivaid teemasid, olgu need hariduse, tervise, poliitika, kunsti või juriidika vallast. Saates arutatakse koos oma valdkonna ekspertidega aktuaalseid küsimusi, mis puudutavad kõiki. Teadlaste roll on ühiskonnas tähtsam kui kunagi varem. Iga päev paisatakse õhku rohkem küsimusi kui vastuseid. Selguseks, uuteks lahendusteks ja tarkadeks otsusteks, olgu riigi või inimese tasandil, on vaja tõenduspõhisust.

„Ekspert eetris“ sai alguse 2020. aasta kevadel ja pälvis oma teemapüstitustega 2020. aasta teaduse populariseerija tunnustuse.

Varasemaid saateid saab järele vaadata Tallinna Ülikooli lehel.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena