Seekord alustame uute teooriaeksami küsimustega, mis palju segadust tekitanud. Autokoolide liit soovib küsimuste koostajate vallandamist, Transpordiamet on kaitses, aga lõppeks kannatavad eksamile minejad. Vaadake ise, kuidas mõned uutest küsimustest tunduvad!

Vahepeal toimusid nii Tartu Motoshow kui Estonian Grand Prix - räägime lähemalt, mida põnevat Tartus esitleti ning mis rekord püstitati Porscheringil.

Kütusehinnad on viimase aja madalaimad - sellega on seotud nii USA keskpank ja intressimäärad, Hiina langev nõudlus ning aeglustuv tootmine.

Eesti liikuvusalaseid uudiseid: peaminister kinnitas ametisse täiesti uue ministri - taristuministri. Lisaks toimuvad automaksu osas veel viimased vaidlemised - Autoomanike liit pöördus õiguskantsleri poole palvega hinnata maksu vastavust põhiseaduse omandi puutumatuse ja võrdse kaitsmise põhimõtetele. Räägime ka sellest, mis loom on kliimakindla majanduse seaduse eelnõu.

Volvo korraldas vahepeal „90-90“ ürituse, kus esitleti kaht autot ning öeldi nii muuseas välja ka plaan elektriautodele üleminekut edasi lükata.

Nädala põhiteema on Hiina-Euroopa kaubandussõja arengud. Vahepeal on toimunud palju lobitööd ja keele kõrva ajamist, et mitmeid EL-i liikmesriike Hiinas toodetud autodele tollitariifide kehtestamise vastu häälestada. Lähiajal selgub, kas lisanduvad tariifid vahemikus 7,8-35,3% tulevad. Eesti on teatavasti selle poolt.

Meie majandus- ja tööstusministril Erkki Keldol oli aga omalt poolt Hiina odavate elektriautode kohta öelda väga huvitav mõte:

„Euroopa Komisjoni uurimine tõestas, et Hiina kehtestatud subsiidiumid on kunstlikult toonud alla elektriautode hinnad Euroopas ja moonutavad sellega vaba konkurentsi. See pärsib Euroopa tööstust ja muudab tarbijatele uued säästlikud elektriautod kallimaks.“

Ehk odavnenud hindadega elektriautod on tarbijatele... kallimad? Kui tariifid kehtestatakse, siis muutuvad elektriautod odavamaks? Suurepärane leid - maksud laekuvad riigile ja tarbijad maksavad vähem! Lisaraha tuleb seina seest.

Nädala proovisõiduauto on Škoda Octavia. Stuudios on autoajakirjanikud Indrek Jakobson ja Veli V. Rajasaar. Saadet saab kuulata allolevas pleieris. Külasta ka saate Facebooki- ja Instagrami-lehte, kus saab meile jätta kuulajakirju ja tagasisidet. Head kuulamist!

1x
1x
  • 0.25
  • 0.5
  • 0.75
  • 1
  • 1.25
  • 1.5
  • 2
00:00

Loe rohkem proovisõidulugusid ja autotööstuse uudiseid tasuta portaalis Accelerista.com.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena