28.09.2024, 12:07
„Tänapäeval ei oleks üldse mõeldav, et sellise konstruktsiooniga avamerelaevu ehitataks!“ Estonia hukk tõi pärast Titanicut laevaehitusse suurima pöörde
(104)Kui teha samasugune visiir praegu, siis ei paneks ükski klassifikatsiooniühing sellele templit alla.
Ekspertide selge arvamus on, et Estonia ei oleks tohtinud juba toonaste nõuete kohaselt Tallinna ja Stockholmi vahet sõita.
Laevale sai hukatuslikuks nn vanaisa põhimõte – laev tulnuks ammu ümber ehitada.
Fataalsed probleemid: visiiri konstruktsioon ja püstuvus.
Estonia katastroof tõi pärast Titanicu hukku laevaehitusse suurima pöörde.
Estonia katastroofi tõttu tehti ekspertide hinnangul laevade konstruktsioonide ja püstuvuse nõuetesse suuremaid muudatusi kui pea ühegi teise laevaõnnetuse pärast inimkonna ajaloos, ent laev poleks tohtinud nii juba toonaste nõuete kui ka oma tehnilise seisukorra tõttu 1994. aasta 28. septembril merel sõita.
Oled juba tellija?