Volkswageni teatel on mudelil läbinud uuenduse iga detail. Mis eriti oluline: esimest korda Transporteri ajaloos on see sõiduk saadaval ka pistikhübriidina ja elektrisõidukina, seda siis lisaks turboga varustatud diiseljõuallikatele.

Transporteri tootesari jaguneb kahte kategooriasse: puhtakujulised tarbesõidukid ja Caravelle’i seeria. Seitsmenda põlvkonna Transporteri kõrval tuuakse nüüd turule ka uus Caravelle – Volkswageni buss kaubikute hulgas.

Seitsme erineva ajamiversiooni võimsus on vahemikus 81 kW (110 hj) kuni 210 kW (286 hj). Esimest korda on ajamite valikus niisiis pistikhübriid (eHybrid) ja kolm elektriajamit (e-Transporter ja e-Caravelle), nende kõrval kolm turbodiiselmootorit (TDI). Kaks TDI-d on saadaval ka 4MOTIONi nelikveoga.

Transporter on saadaval kaubikuna mitmesuguste vaheseinte ja istmekonfiguratsioonidega, kahe erineva teljevahe ja kahe katusekõrgusega.

Reisjateveoks mõeldud Kombi ja silmatorkavam Caravelle on samuti saadaval kahe erineva teljevahega. Nii Transporter kui ka Caravelle saadaval PanAmericana maastikuversioonina.

Uues Transporteris ja Caravelle’is on eelkäijaga T6.1 võrreldes oluliselt rohkem ruumi, neil on suurem kandevõime ja parem pukseerimisvõimekus. Standardse teljevahe ja katusekõrgusega kaubiku kaubaruum on kasvanud enam kui 10 protsenti 5,8 m3-ni. Pika teljevahe ja kõrge katusega kaubiku kaubaruum on suurenenud 9,0 m3-ni. Pika teljevahega versioonide kaubaruumi mahub kolm euroalust. Maksimaalne kandevõime on tõusnud kuni 1,33 tonnini (lisandunud on 0,13 tonni). Volkswagen on suurendanud ka järelhaagise maksimaalset massi, mis nüüd võib olenevalt ajamisüsteemist ja mudelist ulatuda 2,8 tonnini (varem 2,5 tonni).

Oluliselt on täiustatud juhi töökohta ja reisijate ruumi. Lisatud on uued suured ekraanid, kättesaadavad ka USB-A, USB-C ja 12 V pesad ning 230 V pistikupesa. Pistikhübriid- ja elektrimudelitele saab pakiruumi paigaldada kaks täiendavat 230 V pistikupesa, millel võimsust kokku 2,3 kW.

Volkswageni tarbesõidukid nagu Transporter, Multivan, Caddy, Crafter, Amarok ja ID. Buzz valmivad Hannoveris Saksamaal, Lõuna-Aafrikas ja kolmes Poola tehases 24 000 töötaja käe all.