Esimene küsimus: mida tähendab sõna „Scenic“. Kõla põhjal pole kahtlust, et jutt käib eriti heast vaatest või tegevuskohast. Renault ise on oma kunagise 1996. aasta esmamudeli puhul öelnud, et see on lühend väljendist „Safety Concept Embodied in a New Innovative Car“ - ehk et sõna olevat justkui lühend ja jutt käib innovatiivsusest ja turvalisusest.

Asjaolu, miks see auto eelkõige tähelepanuväärne on, peitub selles, et seda autot ei tasu esmalt mitte ainult vaadata vaid ka kuulata. Auto helisignatuurid on nimelt kirjutanud tuntud Prantsuse helilooja Jean-Michel Jarre. Jutt käib kahte tüüpi helidest.

Renault Scenic E-Tech Electric esitlus Müncheni autonäitusel - helilooja oli kohal

Nii tervitab tema muusika juhti esmalt juba autosse sisenedes. Edaspidi on aga näiteks võimalik auto helisid kuulda väljasolijail, kui rakendub VSP-d (Vehicle Sounds for Pedestrians) – need hoiatavad inimesi, et auto läheneb, kui see liigub kiirusega alla 30 km/h. Helimaailma loomiseks töödeldi autole sobivaks näiteks pala „Crystal Garden“ - lugu artisti viimaselt albumilt Oxymore. Lisaks töötati koos heliloojaga välja viis kuulamisrežiimi, et optimeerida heli esitamist vastavalt kuulatavale allikale.

Esimene auto uue vedelkristallkatusega

Seejärel suudab muljet avaldada täiesti uut tüüpi Saint-Gobaini valmistatud panoraamkatus, mis võeti automaailmas esimest korda kasutusel just Scenicu puhul (hiljem ka näiteks Renault Rafalel ja mõnel konkureerival automargil).

Kõrgema varustustasemega variantidel (Iconic) olev katus on valmistatud vedelkristall-tehnoloogiaga (PDLC-de ehk polümeeride dispergeeritud vedelkristallide) ja Renault on sellele andnud nime Solarbay. Selle valguse läbilaset saab muuta nii häälkäskluste abil kui spetsiaalset nuppu edasi-tagasi vajutades. Ehk et tavapärase katuseluugi edasi-tagasi liigutamise asemel liigutatakse hoopis klaasi eri segmentide hämarust ja tumendatust. Auto roolis olles näeb see välja nii (see video on mul tehtud mõne kuu eest soojal maal):

Korralik sõiduulatus

Teine oluline märksõna selle elektriauto puhul on sõiduulatus. Sumedatel suvekuudel näitab auto täislaetuna sõiduulatuseks koguni 620 kilomeetrit. Seda siis auto puhul, millel on 160 kW (220 hj, pöördemomendiga 300 Nm) elektrimootor, mida toidab 87 kWh aku. Tagasihoidlikum on näitajatega 125 kW (170 hj, 280 Nm) – selle auto sõiduulatus on kuni 430 km ja aku mahutavus 60 kWh.

Renault Scenic

Kiirendus sajani on võimsamal mootoril 7,9 sekundit ehk ei midagi erilist. Sõidurežiime on autodel neli, nende seas Sport ja Eco. Valitud režiimile vastaks kohendub ka salongi sisevalgustus.

Renault rõhutab, et auto mootorid ei sisalda haruldasi muldmetalle. Auto akud koosnevad 12 moodulist ja neist igaüht on võimalik eraldi välja vahetada.

Laadida saab seda maksimaalselt 150 kW laadijaga ning Google Mapsi abil saab määrata laadimispunkti saabumise aja, et viia aku laadimiseks optimaalse temperatuurini (25 kraadi). Pidurdusenergia kasutamise ulatust laadimisel saab reguleerida rooli taga oleva kahe laba abil – regeneratiivpidurduse tasemeid on neli ja vbalitud taset on näha näidikutedispleil.

Renault disainerid on selle mudeli puhul teinud tublisid saavutusi ka selles osas, et niigi korralikust teljevahest (2,78 m ehk 10 cm rohkem kui Megane E-Tech Electricul, Arkanal näiteks teljevahe 2,72 ja Cliol 2,58m), on maksimum välja pigistatud.

 Renault Scenic E-Tech Electric
 Renault Scenic E-Tech Electric

Ühelt poolt on autol väga lühike esi- ja tagaülend ning rattad on viidud nii lähedale kere nurkadele kui vähegi võimalik. Teisalt pole koonerdatud tagaistujate põlveruumiga ning seda on jagatud nii, et tõesti piisab ka täiskasvanud mehele.

Tagumise istme reisijate mugavusele annab lisa seljatoest allatõmmatav käetugi. Sellel on kummagi reisija juures kaks pööratavat tuge, hoiuruum nutitelefonide ja tahvelarvutite jaoks, lahtikäivad alused ekraanide mugavaks vaatamiseks, kaks topsihoidjat ja kaks USB-C pistikupesa.

Lisaks on jäänud veel ka ruumi korraliku 545-liitrise pagasiruumi tarvis.

Auto välimus langeb igati kokku sellega, milleks ta loodud on: igapäevasõitudeks mõeldud keskmise suurusega praktiline elektriline pereauto.

Renault Scenic

Väljavõte Renauilt enda kirjeldusest selle iseloomustamiseks: „Sõiduki profiilis põimuvad lai kumerus ja teravad servad. Vööjoon libiseb tagumiste kolmnurkakende äärtele, rõhutades dünaamilist siluetti ja lisades jõulisust tagumiste rataste ümber. Uksealuse kilbid, rattakoopa pikendused ning eesmised ja tagumised kaitseplaadid rõhutavad sõiduki enesekindlat isikupära. Aerodünaamikat ja jõulist välimust täiendavad katusereelingud, mis on olemas kõigil varustustasemetel ja sobivad täiuslikult perede vajadustega.“

Tasub kindlasti ära märkida, et lukustatult on auto ukselingid külje tasapinnaga tasa. Umbes kolme minutiga tõmbavad lingid sisse tagasi ja kui juhendit ei ole lugenud, siis omapäi tegutsedes neid sealt muidu välja ei saa, kui võtmega uksed korraks lukustada ja uuesti avada. Tegelikult peaks asi käima kuidagi sõrmi lingi otsa vahele pistes, aga mul see ei õnnestunud.

All on mudelil 19- või 20-tollised alumiiniumveljed, mille tootnud Oracle. Esprit Alpine varustustasemel on 20-tollised veljed kaetud mustade teemantikujutistega suitsuse lakiga.

Renault Scenic E-Tech Electric esitlus Müncheni autonäitusel
Renault Scenic E-Tech Electric esitlus Müncheni autonäitusel

Esikülg on elektriautole igati kohane ning sealt leiame Renault uue esilaternate mustri. Logo on võre peal vertikaalselt, üksteise peale asetatud väikeste teemantrombide hulgas, mis ilmuvad või kaovad olenevalt valgusest ja nurgast. Mustrid sulanduvad iluvõre ülaosas asuvatesse esituledesse, luues kõrgtehnoloogilise efekti. Päevatuledes olevad kaks poolikut teemantikujutist on taaskord paigutatud maksimaalselt servadesse, et kaasliiklejail auto laiusest hämaral ajal hea ülevaade tekiks. Auto tagumistel suunatuledel on dünaamiline animatsioon, mis kulgeb keskelt väljapoole.

Auto on 4,47 meetrit pikk ja koormavaba masina kliirens on 14,5 cm. Pöördereaadius on 10,9 meetrit, mis on üsna tavapärane näitaja.

Renault Scenic E-Tech Electric on saadaval kuues kerevärvis: Flame Red, Night Blue, Star Black, Glossy Schist Grey, Satin Schist Grey (ainult Esprit Alpine varustustasemel) ja Pearl White. Minu absoluutne lemmik oli punane – see toon koostöös musta värvi detailidega toimis selle mudeli puhul eriti hästi.

Nahka auto sisustuses ei kasutata, küll aga pärnapuitu armatuurlaua ja uksepaneelide viimistluses.

Juhi näidukutedisplei on saanud uue graafika, mis viitab samuti teemanditest saadud inspiratsioonile. Auto näidikutedisplei ja multimeediaekraan on vägagi sarnane juba samuti turul oleva Renault Australi omale- need moodustavad ühise terviku, on hästi integreeritud armatuurlauda on kergel suunaga juhi poole.

Kokpit koosneb kahest seotud L-kujulise konfiguratsiooniga pinnast: horisontaalsest TFT-ekraanist armatuurlaual (321 cm2, diagonaalselt 12,3 tolli, 1920 x 720 pikslit) ja vertikaalsest puuteekraanist konsooli keskel (453 cm2, diagonaalselt 12 tolli, 1250 x 1562 pikslit).

Jaga
Kommentaarid