Kanada ja tema lääne liitlased süüdistavad Hiinat selles, et riik subsideerib oma elektritööstust, andes autotootjatele ebaõiglase eelise.

Hiina on nimetanud seda sammu kaubandusprotektsionismiks, mis rikub Maailma Kaubandusorganisatsiooni eeskirju.

„Me muudame Kanada autotööstust, et olla tuleviku sõidukite ehitamisel ülemaailmne liider, kuid Hiina-sugused osalejad on otsustanud anda endale ebaõiglase eelise maailmaturul,“ ütles Kanada peaminister Justin Trudeau.

Kanada tollimaksud Hiina elektriautode suhtes hakkavad kehtima 1. oktoobril, samas kui terase ja alumiiniumi tollimaksud hakkavad kehtima alates 15. oktoobrist.

Mais teatas USA, et neljakordistab Hiina elektriautode imporditariifid 100 protsendini.

Sellele järgnes EL, kes teatas, et kavatseb kehtestada Hiinas toodetud elektrisõidukite suhtes kuni 36,3 protsendilise tollimaksu.

Kanada tariifid Hiina elektriautodele hõlmavad ka neid, mida Tesla oma Shanghai tehases valmistab.

Hiina automargid ei ole Kanadas veel laialdaselt levinud nähtus, kuid mõned, nagu BYD, on astunud samme riigi turule sisenemiseks.