KUULA | Olukorrast digiriigis: suureneva klientuuriga Riigi IT Keskus omab üha tähtsamat rolli
Kui veel mõnda aega tagasi oli riigile oluliste valdkondade IKT-alusteenuste pakkumine iga vastutava ministeeriumi või selle IT-maja ülesanne, siis alates 2021. aasta lõpust see muutus. Loodi Riigi IT Keskus (RIT), mis võttis selle ülesande enda kanda ja mille jõudsalt kasvav klientide arv kõneleb asutuse vajalikkusest. Millega täpselt keskus tegeleb ja kuidas ollakse rahul nende tööga, avavad seekordses saates „Olukorrast digiriigis“ majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi diginõunik Kaire Kasearu ning RIT-i teenusejuht Kaupo Laagriküll.
Laagriküll sõnab, et praeguseks pakub RIT teenuseid enam kui 80 asutusele ja lõppkasutajate arv on tõusnud 9000 juurde. „Meie kliendid on näiteks kohtud ja kultuuriasutused, mis tähendab, et me peame leidma viisi, kuidas erinevate asutuste ning ametirollide töövajadus kaetud saaks,“ selgitab ta.
Kasearu majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumist toob välja, et nemad RIT-i kliendina sõltuvad keskusest suurel määral. „Anname RIT-ile järjepidevalt tagasisidet ja kui nad tulevad välja uue teenusega, siis otsustame, kas võtame selle kasutusse või mitte,“ sõnab Kasearu ja tõdeb, et majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi näol ollakse RIT-ile üsnagi nõudlik klient. Hetkel fookuses olev arvutitöökohateenus tähendab seda, et muu hulgas varustab asutus ministeeriumi töötajaid sülearvuti, monitori ja teiste töökohal vajalike seadmetega.
Millest veel saates juttu tuli, kuula lähemalt juba Delfi Taskust. Saadet juhib Tanel Talve.
Saate on tellinud majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.