Karistus bensiini otsa saamise eest, riiete vahetamise keeld - need on kõige kummalisemad liiklusseadused välismaal
(7)Igal riigil on arvukalt sõidueeskirju, mille peamine eesmärk on suurendada liiklusohutust ja tagada vastastikune lugupidamine. Mõned seadused võivad aga nii kohalikele autojuhtidele kui ka turistidele üpris kummalisena tunduda.
Tõenäoliselt on paljud jalakäijad kogenud ebameeldivat olukorda, kus vihmaga kiirustanud auto on neid märjaks pritsinud. Suurbritannias võivad aga sellised vastutustundetud juhid sattuda õiguskaitseorganite tähelepanu alla. Sõltuvalt asjaoludest võib neid lisaks karistuspunktidele oodata ka 100 kuni 5000 naela suurune trahv, selgitavad CarVerticali eksperdid.
Šveitslased austavad väga öörahu, mistõttu on neil mitmeid müra piiravaid seadusi. Näiteks alates kella kümnest õhtul kuni seitsmeni hommikul on keelatud auto uksi või kapotti valjult kinni lüüa. Samuti on sõidukijuhtidel keelatud järsult kiirendada ja elamurajoonides rahu häirida. Valgusfooride juures peatumisel tuleb mootor välja lülitada.
Kõige kummalisemad seadused on Ameerika Ühendriikides
Kõige ebatavalisemad autodega seotud seadused on kasutusel Ameerika Ühendriikides. Ohio osariigis Youngstownis võib karistada saada, kui autol saab bensiin otsa. Linnavalitsuse eesmärk on innustada autojuhte paagis piisavalt kütust hoidma, et teel seisma jäänud sõidukid ei blokeeriks ristmikke ega ohustaks teisi liiklejaid.
New Jerseys on isikupärastatud numbrimärkide väljaandmine rangelt kontrollitud. Kui juht tabatakse joobeseisundis või teda karistatakse vastutustundetu sõidu eest, keelatakse tal isikupärastatud numbrimärkide saamine 10 aastaks ära.
Delaware’i Fenwicki saarel on keelatud sõidukis magamine, riiete vahetamine ja toidu valmistamine.
Sõidu ajal ei tohi miski juhi tähelepanu kõrvale juhtida
Tähelepanu kõrvalejuhtimine sõidu ajal võib segada sõiduki nõuetekohast juhtimist, mistõttu püüavad mõned riigid juhte selle eest kaitsta. Küprosel on sõidu ajal söömine ja joomine keelatud.
Austraalias on sõidukijuhtidel keelatud sõita nii, et mõni kehaosa ulatub aknast välja. Selle seaduse eesmärk on vältida erinevaid õnnetusi, kui auto möödub teiste sõidukite lähedalt. Ainus erand on siis, kui auto suunatuled ei tööta ja juht peab teistele liiklejatele oma plaanitud manöövrist märku andma.
Armatuurkaamerad ei ole kõikjal lubatud
Šveitsis on pidev liikluse filmimine armatuurkaameraga keelatud - selle võib sisse lülitada ainult oluliste sündmuste jäädvustamiseks. Samuti tuleb filmitavaid isikuid teavitada sellest, et nende tegevust salvestatakse. Sellele, kuidas seda aga tegelikkuses rakendatakse, võib isegi šveitslastel olla raske vastata.
„Kui mõnes riigis on juhtidel lubatud liiklusõnnetuse asjaolude tõendamiseks kasutada armatuurkaameraid, siis teistes riikides on nende kasutamine rangelt kontrollitud või täielikult keelatud,“ ütleb carVerticali autoturu ekspert Matas Buzelis.
Portugali seadused on antud valdkonnas ehk kõige rangemad - teiste liiklejate salvestamine on keelatud ja kaamerat ei tohi autos hoida. Ka Luksemburgis on armatuurkaamerad keelatud, kuigi neid võib autos hoida.
Saksamaal ja Belgias on armatuurkaamerad lubatud, kuid seadustes on selgelt määratletud salvestatud materjali kasutamine, et tagada filmitud isikute privaatsus.
Sõitmise ajal on igasugune helistamine keelatud
Paljud liiklusõnnetused on tingitud juhtide tähelepanematusest. Õnnetuste arvu vähendamiseks kehtestati Prantsusmaal 2015. aastal seadus, mis keelab kõrvaklappide kasutamise autojuhtimise ajal.
Seaduse kohaselt ei saa telefoniga rääkiv juht, isegi kui ta kasutab käed-vabad seadmeid, täielikult juhtimisele keskenduda ja riskib seetõttu õnnetuse põhjustamisega. See keeld kehtib ka teiste sõidukijuhtide, sealhulgas jalgratturite suhtes.
Teede kasutamine veidratel tingimustel
Suurte liiklusummikute vastu võitlemiseks reguleerib Filipiinide pealinn Manila, millistel päevadel võib teatud teid kasutada. Näiteks kui auto numbrimärk lõpeb numbriga 1 või 2, on sellel keelatud kasutada teatud teid esmaspäeviti vahemikus 7.00-19.00. Mõned autojuhid hiilivad siiski sellest seadusest mööda, kasutades kahte autot.
Aasia riikides on tehtud ka muid katseid liikluse piiramiseks. Näiteks Indoneesias Jakartas võivad mõningaid tänavaid ja teid kasutada ainult autod, mis veavad vähemalt 3 inimest.
Auto puhtuse säilitamine on äärmiselt oluline
Rumeenias reisides peavad juhid regulaarselt oma auto puhtuse eest hoolitsema. Kui politseiametnikud leiavad, et sõiduki aknad on määrdunud ja võivad takistada nähtavust, saab juht trahvi.
Seadus ei täpsusta, kui määrdunud peab sõiduk olema, et õiguskaitseorganite tähelepanu äratada, seega hindavad liiklusametnikud iga juhtumit eraldi.