Renault kompaktne, ent linnamaasturi kõrgustesse tõstetud (kliirens tühjana on 17 cm) Captur on saanud üsna korraliku välisilme uuenduse, eelkõige on mudeli esiosa nüüd loendamatute detailide abil muudetud eelkäijaga võrreldes märka futuristlikumaks.
Proovisõidumasinaks oli täpsemalt Capturi kõige rikkalikum versioon ja varustustase nimega Esprit Alpine E-Tech full hybrid 145. See tähendab muu hulgas 19-tolliseid valuvelgi, pirakat 10,25-tollist multimeediaekraani, korralikku parkimisabi, katuseakent ja adaptiivset püsikiirusehoidjat. Täiesti uue omadusena ka prognoosiva hübriidjuhtimise funktsiooni, mis otsustab automaatselt, kas kasutada rohkem elektri- või bensiinimootorit.
Uuenduse saanud Capturi puhul on olulisim aga niisiis selle välisilme. Tootja teatel võeti mudeli puhul kasutusele Renault’ disainijuhi Gilles Vidali loodud uus disainikeel, kus „mängides valguse ja mateeriaga ning pingul joonte ja täpsete detailidega luuakse stiilsem ja dünaamilisem efekt“.
Kui panna eelmise ja uue Capturi ninaosas kõrvuti, siis on muudatusi tõesti palju.
Vana nägi välja selline:
Uus selline:
LED-esituled on läinud kitsamaks, neid visuaalselt ühendav kapotijoon oli varem kumer ja nüüd sirge ning selle all olev iluvõre on nüüd kaetud elektrilistele autodele omase mustriga. Õhuvõtu avad on saanud samuti sirgema ja konkreetsema disaini ning mitmele poole on külvatud rombjaid elemente. Ka kapott ise on kõrgem ja horisontaalsem – see ei lange enam nii hoogsalt all.
Mootori jahutamiseks on esiosas horisontaalne õhuvõtuava aerodünaamilise jaoturi kohal ja teine kaitserauas. Kaks õhusisselaskeava, mis paiknevad esiosa mõlemal küljel, päevatulede kõrval, aitavad kaasa aerodünaamikale ja esipidurite jahutamisele.
Esituled ärkavad ellu uues tervitusjärjestuses, kui uksed kaugjuhtimisega lukust lahti tehakse Kõik see kokku annab märksa efektsema välimuse küll. Osad neist lisatud pindadest ja kalletest tõesti valgust murravad ning must, sinine (Iron Blue) ja hõbe loovad päris hooga värvikomplekti.
Auto tagaosas pole muud muutunud, kui et tagatulede korpus on nüüd läbipaistev, paljastades laternate sisemuse. Uus Renault logo muidugi lisaks ja ka ümberkujundatud difuusor.
Auto sisemuses on eelkõige kohendatud pindade polsterdust (kaetud kõikjal halli tekstiiliga) ning ekraanide suurust. Pardakompuutri tarkvaraks on Renault valinud Google’i Android Automotive 12. Android Auto ja Apple Carplayga ühendub see nii juhtmega kui juhtmeta. Autos endas on niisiis põhiliselt kaardirakendusest Google Maps.
Minu proovisõiduautol oli 145 hj E-Tech täishübriidmootor. Kuna auto on suhteliselt kerge, siis täna hommikul sain märjal asfaldil kohalt võttes esirattadki ringi käima. Seda Comfort-režiimis, olemas on ka Sport ja Eco.
Keskmiseks kütusekulu näiduks sain umbes 5,5 liitrit sajale. Erilist kiirendust hübriiveersioonilt oodata ei maksa – selleks on 10 sekundit sajani.
Autol kaks elektrimootorit (36 kW e-mootor ja 18 kW HSG – kõrgepinge käivitusgeneraator) on kombineeritud 69 kW (94 hj) 1,6-liitrise 4-silindrilise bensiinimootori ja 1,2 kWh akuga.
Mitmerežiimilise otselülitustega käigukast on tegelikult sidurita. Sellel on 4 käiku bensiinimootoriga ja 2 peamise elektrimootoriga. Energiatõhusust optimeerivad 14 võimalikku sisepõlemismootori ja elektrimootori töökombinatsiooni.
Sõiduk käivitub alati elektrirežiimil ja võib kuni 80% linnas sõidetavast ajast töötada täiselektrirežiimis.
Uus E-SAVE funktsioon, mis aktiveeritakse armatuurlaual roolist vasakul asuva nupuga, hoiab aku laetust vähemalt 40% tasemel. See tagab optimaalse jõudluse näiteks ülesmäge sõites.
CO2 heitkoguseid tekitab auto vaid 105 g/km-ni.
Auto on niisiis kompaktne, pikkuseks 4,23 m. Disainerid on päris võrdselt andnud ruumi nii tagaistujate põlvedele (22,1 cm) kui pagasiruumile. Nii et mahub taga istuma küll (ka tagumised istmed on 16cm ulatuses ette-taha liigutatavad) ja pagasiruumis on ka ruumi küllaga. Tagumise istmerea seljatoed ette tõmmates tekib peaaegu horisontaalne tasapind.
Salongis on kokku 24,7 liitrit panipaiku, sealhulgas 7-liitrine kindalaegas ja olenevalt versioonist esiistmete seljatugede kaarditaskud. Kahe istme vahel asuv käetugi on ette-taha liigutatav.
Mis puutub helide maailma (hoiatus ja tervitushelid), siis uuemate mudelite puhul on need teatavasti loodud koostöös prantsuse helilooja Jean-Michel Jarre’ga. Jarre osales ka kahe saadaoleva helisüsteemi väljatöötamises: Arkamys Auditorim standardvarustuses ja Harman Kardon lisavarustusena. Kasutajad saavad valida nelja digitaalse armatuurlaua vaate, viie vidina (interaktiivsed rakendused või pisipildid), spidomeetri näidiku kaheksa värvi ja uksepaneelide LED-meelevalgustusribade „Living Lights“ 48 värvi vahel. Juhiiste on reguleeritav elektrooniliselt.
Proovisõiduauto hind on veidi üle 35 000 euro.