Uus auto Eestis: vana hea Volkswagen Golf on tagasi – värske, lihtsa ja asjalikuna
Tänavu 50. sünnipäeva tähistav ja sel puhul olulise värskenduse läbinud ikooniline Volkswagen Golf on jõudnud Eesti esindustesse, panime masinale hääled sisse ja selgus, et tegemist on üle ootuste nägusa, tõhusa, särtsaka, ökonoomse ja praktilise ning tõhusa autoga. Kõlab nagu ideaalne igapäevaauto, millega pole vähest kütusekulu arvestades patt ka pikemale puhkusereisile põrutada.
Uus Golf on saadaval nii lühema luukpärana kui pikema universaalina (nimega Variant). Meie proovisõiduauto oli lühem variant, millel varustustasemeks kõrgeim ehk R-Line – see ühtlasi tähendas selle klassi masina kohta isegi üllatavaid juhiabisüsteeme ja mugavusi.
Aga Käime auto põhiomadused üle.
VÄLIMUS
Uuendatud Golfi tunnebki eelkõige ära värske tulede lahendusega. Need moodustavad ees nüüd disainribade abil ühtse servast-serva terviku ja on sirgemad-kitsamad. Kõige keskel ehib auto ninaosa esimest korda valgustatud Volkswageni logo.
Proovisõiduautole olid lisavarutusena peale pandud ka maatriks LED-esituled, mis mitte lihtsalt ei valgustanud pimedas suurepäraselt teed vaid ei pimestanud ka täistulede korral eessõitjaid ja vastutulijaid (need lõigatakse valgusvihust lihtsalt välja) ning andsid pööretel lisavalgust sõidusuunas. Uue stiili on saanud põrkerauad ja ribid:
VW teatel on esituled eelkäijast 15% suurema ulatusega.
Auto taga leiame nüüd samuti värskendatud disainiga 3D-tuled, mille osaks dünaamilise valguslahenduse suunatuled (mis on infosüsteemi kaudu konfigureeritavad – valikus on kolm eri lahendust). Ka taga leiame kesksel kohal VW logo ja mudelinime selle all. Ja nagu ikka: VW logo on ühtlasi pagasiruumi avaja:
Auto külgvaade on äärmiselt lihtne ja sümpaatne, Volkswagenile omaselt pigem sirgemate küljejoontega:
Katuselt leiame haiuime-kujulise antenni, auto külgpeeglid volditakse lukustamisel kokku:
Tuleb tunnistada, et mudeli loomusega sobis päris hästi ka tooniks valitud Anemone Blue Metallic.
MOOTORID/KÄIGUKASTID
Proovisõiduauto mootoriks oli 1,5-liitrine, 4-silindriline, 150-hobujõuline bensiinimootor (abiks veel 48V kerghübriidlahendus). Maksimaalne pöördemoment 250Nm Esiveolisele luukpäraversioonile oli sellest enam kui küll. Kui veel Comfort- või Eco-režiimi asemel Sport-mode sisse lülitada, siis tekkis mul juba astupandamatu tahtmine kurve veidi suurema hooga võtta.
Liiatigi on auto vedrustus ja roolisüsteem (rool ise on päris suur, kusjuures) lihtsalt suurepärane ja mu väikese kerega masin tegi hoogsatel vägagi täpselt seda, mida ma silmas olin pidanud. Kiirendus sajani on autol kusagil 8 sekundi kanti, mis on selle klassi auto puhul vägagi hea.
Nagu on vägagi hea ka see, et kütusekulu sajale kilomeetrile on vaid keskeltläbi 5,5 liitrit – sõitsin tõesti võrdselt nii linnas kui maanteedel.
Automaatkäigukast on seitsmekäiguline ja käiguvalitsa asukohaks on valitud väga mugavalt just see koht, kuhu sõrmed käetoele toetudes ulatuvad. Kohe seal on ka auto võtmevaba käivitusnupp ning soovi korral ka käsipiduri nupp, aga seda pole reeglina vaja üldse kasutada.
Golfi adaptiivne püsikiirusehoidja ja rajalhoidja töötasid laitmatult. Liiatigi on Volkswagen teatavasti meister auto ennetava kiiruse valimise osas – see jälgib nüüd juba vägagi hästi kaardi pealt, millise kaarega ringtee või muu pööre mul ees seisab ja valib selleks minu maitse jaoks päris täpse kiiruse ilma, et ma selleks midagigi ise tegema peaksin.
Valikus on uuel Golfil veel mitmeid mootoriversioone.
On kaks manuaalkäigukastiga turboga varustatud bensiinimootorit (TSI) võimsusega 85 kW (116 hj) ja 110 kW (150 hj) ning üks veidi nõrgema mootoriga automaatkäigukastiga mahehübriid (116 hj) ning ka diiselmootor (TDI), mis toodab 150 hj ja on paaris DSG automaatkäigukastiga.
Veelgi enam: Golf GTI – 195 kW (265 hj) TSI – peaks ka juba müügil olema.
On ka pistikhübriid koos DSG automaatkäigukasti ja 150 hj võimsusega, mis lubab ühe laadimisega eeldatavaks sõiduulatuseks umbes 140 km. Pistikhübriid on saadaval ainult Style-varustuses.
Mahehübriidtehnoloogia (eTSI) puhul toetab startergeneraator mootorit koha pealt liikuma hakates ja väikesel kiirusel sõites. Pidurdamist ja veeremist kasutatakse liitiumioonaku laadimiseks. See aitab oluliselt vähendada kütusekulu ja CO₂-heidet.
SALONG
Auto rooli taha istudes tõmbab esmalt enim tähelepanu väga suur multimeediaekraan – selle diagonaal on lausa 32,7 cm ning pööratud on ta kergelt juhi poole. Loomulikult puutetundlik ja loomulikult on pardasüsteem juhtmevabalt ühendatava Android Auto või Apple’i mobiilidega.
Kõik pinnad, millele käed võiksid toetuda, on pehme polsterdusega. Hämaras süttib armatuuril ja istmetel ka valitava värvitooniga LED-signatuur:
Minu poovisõiduautol olid kohe põrandal kummimatid, tekstiilist variandi oli keegi pagasiruumi pannud. Valikus need mõlemad seega on.
Istmed olid väga lihtsad ja mugavad – kaetud tavalise tekstiiliga, sobivaks liigutamine käis tavaliste füüsiliste kangide ja hoobadega.
VW on nüüd ka selle mudeli puhul loobunud vähemalt roolil svaibitavatest nuppudest ja seal käib kogu valikute tegemine vaid nuppe vajutades. Multimeediaekraani all on siiski veel ka liugnupud, ent need töötavad nüüd ka lihtsalt vajutades.
Roolilt saab vaid kolme nupuvajutusega (paremas osas klahv OK ja nool all) maha võtta tüütu kiiruseületamise helisignaali, mida vist EL kõigilt uusautodelt nõuab. Kiirelt pääseb samasse kohta ka ekraani ülamenüüst või seda kopeerivast nuppude komplektist selle all:
On ka IDA-nimeline häälassistent, mis võimaldab rääkides seadistada kliimaseadet, kasutada telefoni või navigatsioonisüsteemi ning ligipääsu veebipõhisele teabele. Uue funktsioonina on esimest korda IDA häälassistendiga integreeritud ChatGPT.
USB-C pordid on olemas nii ees kui taga, lisaks on ees sigaretisüütaja mitmesuguste elektrit vajavate seadmete tarvis (autos suitsu ei tee muidugi enam keegi).
Kliimaseade tundub olevat lausa kolmetsooniline, kuna nägin temperatuuri reguleerimise võimalust ta tagaistujate silme ees.
Tagaistmete toed on muidugi allaklapitavad ja nii saab pagasiruumi mahtu kasvatada. Tavaasendis tundub, et ruumi on jäetud nii tagaistujate põlvedele kui esemetele pagasiruumis:
Lisavarutusena on autole võimalik tellida ka nahkistmed koos massaaži ja ventilatsiooniga ning katuseluuk, mis on elektriliselt avatav ja kallutatav.
Ainus, mis mind sisedisaini puhul kulmu kergitama pani, oli uksetaskute sügavus - need ulatusid üha kitsenevalt sellistesse kaugustesse, et käsi ei tahtnud sinna enam ära mahtuda.
Uue Golfi hind algab 24 00 eurost. Minu proovisõiduauto hind oli veidi üle 36 000 euro.
Lihtne kokkuvõte: päris hea tunne oli sellega autoga ringi vurada.