Rääkinuks kümme aastat tagasi keegi Avengerist, polnuks vaja olnud mainida, et see on Dodge’i väike sedaan. Mainitud ettevõtte omandamine Chrysleri poolt 96 aastat tagasi lõi aluse „suure kolmiku“ (lisaks Ford ja GM) tekkeks, kuid tänaseks on tegu vaid osaga Stellantisest. Et viimane omab ka Jeepi kaubamärki, pandi kaks kokku, aga tulemus oli midagi hoopis kolmandat.

Poolas Katowice lähedal paiknev Tychy autotehas on tänaseks tegutsenud 47 aastat. Algselt toodeti siin litsentsi alusel Polski Fiat 126p ning hiljem mitmeid Fiate alates Cinquecentost kuni Uno, Punto ja Ducatoni. Täna väljub tehaseväravaist iga päev üle tuhande auto, seal valmib lisaks Fiat 500 ja Lancia Ypsilonile ka kuulus Alfa Romeo Junior ning nüüd ka esimene täiselektriline Jeep.

Väike Stellantis

Pisi-Jeep valmib Stellantise STLA Small platvormile, mis on eCMP edasiarendus ja mida kasutavad meil müüdavatest autodest Opel Mokka ja Corsa ning Peugeot 208 ja 2008. Stellantis otsustas Avengeri ehitada küll Jeepina, kuid spetsiaalselt Euroopa turule, et ühelt poolt säästa arenduskuludelt ning teisalt toetada Jeepi kaubamärgi müüki vanal mandril.

Ehkki põhiolemuselt identne platvormikaaslastega Peugeot 2008/e-2008 ja Opel Mokka/Mokka-e-ga, kohandati Avengeri piisavalt, et väike Jeep tunduks täiesti ainulaadne. Aga kuna tegu on universaalse platvormiga, millele saab sobitada ka bensiinimootorit (isegi mõtlemine diislist on tänapäeval patt!), tähendab see mõningaid konstruktsioonilisi kompromisse.

Jeep Avenger

Avenger sai Stellantises ühena esimestest uue 156 hj elektriajami (valmistas Stellantise ja Nideci ühisettevõte Emotors), mis asendas senise 136 hj Continentali toodangu ning veoaku (Prantsusmaal koostatud Hiina päritolu elementidest) netomahtuvus on 51 kWh. Kuid sellegipoolest vääriks pisi-Jeepi täiselektriline versioon vähemalt 60 kWh mahutavusega akut.

Alates lansseerimisest 2023. aasta veebruaris on Jeep müünud Euroopas ligi sada tuhat Avengeri, millest 25 protsenti on täiselektrilised ja ülejäänu jaguneb võrdselt bensiini- ja hübriidsete versioonide vahel. Väikesel Eesti turul on saadaval aga ainult elekter ja hübriid, nende hindadega on täpsemalt võimalik tutvuda siin.

Väike, esiveoline ja täiselektriline

Need kolm sõna võivad tunduda tõelistele Jeepi entusiastidele tõelise pühaduseteotusena, kuid sellegpoolest on Avenger tõeline Jeep (sõna „tõeline“ korduvkasutus pole juhuslik!). 20 cm kliirens ja lühikesed ülendid tähendavad, et selle autoga polegi väga hirmus asfaldilt maha keerata. Pealegi lubab Stellantis ka pisimale Jeepile nelikvedu, ent millal see Eestisse jõuab, pole kahjuks teada.

Proovisõiduauto oli musta värvi, mis ei tekitaks ühtegi küsimust Grand Cherokee seljas, kuid B-segmendi auto puhul jääb selgusetuks, kuidas mõtlesid need, kes seda värvi auto demosõidukiks valisid? Õnneks pakutakse Avengeri ka väga kenades erksates toonides ja isegi kahevärvilisena.

Autoklass ja platvorm defineerivad sõitjateruumi mahukuse. Kui keskmine eesti mees tunneb end esireas väga mugavalt, mahuvad tema taha istuma vaid väikesed lapsed. Samas on esiistme seljatoe tagakülg pehmest materjalist, mitte kõvaplastist nagu mitmel suuremal-kallimal sõidukil. See võimaldab teha mahutavuses kompromisse.

Sisemus on koht, kus Avenger selgelt platvormikaaslastest eristub. Keskkonsoolis on mahukas panipaik, mida katab integreeritud magnetitega kangast ruloo ja kiri „e“. Viimast saab mitmel viisil kokku klappida ja kindlasti omab mõne kasutaja jaoks väärtust. Ent ilusa disainielemendina see paraku enamuse ajast lihtsalt segab.

Loe täispikka arvustust ja vaata rohkem pilte tasuta portaalis Accelerista.com.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena