„GTS on dünaamiline sportsedaan, kus esiplaanile on tõstetud emotsionaalne sõidukogemus. Panamera Turbo S E-Hybrid positsioneeriti mudelkonna tippu kui võimsaim, kiireim ja kõige luksuslikum,“ teatab Porsche.

Mõlemat mudelit liigutab 4,0-liitrine topeltturboga V8-mootor, mis oli juba kasutusel Panamera Turbo E-Hybridil. Porsche 8-käiguline topeltsiduriga käigukast (PDK) on põhimõtteliselt uue konstruktsiooniga.

Uus Panamera Turbo S E-Hybrid on kõige võimsaim seni toodetud Panamera. Selle mootori võimsus on 441 kW (600 hj) ning elektrimootoril 140 kW (190 hj). Eelkäijaga võrreldes kasvas süsteemivõimsus 75 kW (102 hj) võrra ja on nüüd 575 kW (782 hj), kuna süsteemi pöördemoment kasvas 150 Nm võrra ja saavutas väärtuse 1000 Nm.

See võimaldab Panamera Turbo S E-Hybridil jõuda paigalt 100 km/h kiiruseni 2,9 sekundiga ning saavutada tippkiiruseks 325 km/h. Edasiminek on vastavalt 25 km/h ja 0,5 sekundit. Mudeli elektriline sõiduulatus on kuni 88 km.

Porsche Active Ride aktiivvedrustus on selle mudeli põhivarustuses. See on seotud 400-voldise kõrgepingesüsteemiga ja seetõttu tehniliselt teostatav ainult hübriidajamiga mudelitel. Igal amortisaatoril on elektriajamiga hüdropump, mis tekitab jõudu vastavalt vajadusele kas tagasipõrke või kokkusurumise suunas. Sel viisil on vedrustus peaaegu täielikult suuteline korvama kere kõikumist ning hoidma auto horisontaalasendis dünaamiliste sõidumanöövrite ajal. Niisugune tehnika võimaldab juurutada sellise uuendusliku funktsiooni nagu piki- ja põikikalde ülekompenseerimine. Süsteem optimeerib ka veojõudu, viies rataste koormuse jaotuse vastavusse haardumisega.

Uue Panamera GTS (Gran Turismo Sport) mootor arendab 368 kW (500 hj) ehk 20 hj enam kui eelkäija jõuallikas. Neljaukseline sportauto suudab nullist kiiruseni 100 km/h jõuda 3,8 sekundiga ning saavutab tippkiiruseks 302 km/h.

Põhivarustusse kuuluv kahekambriline ja kaheklapiline õhkvedrustus sai Panamera GTS-is eriti sportliku seadistuse. Kümne millimeetri võrra madalamale lastud kere ja tugevdatud põikstabilisaatorid tagavad tootja teatel märgatavalt vahetuma roolitunnetuse ning võimaldavad kasutada pehmemaid vedrusid.

Porsche kõigis mudelkondades on GTS-mudelid äratuntavad oma iseloomuliku sportliku disaini

Interjööris pruugib Porsche rikkalikult seemisnahka meenutavat materjali Race-Tex. See katab näiteks lage, käetugesid ja uksi, samuti 18 suunas seadistatavate adaptiivsete sportistmete keskosi. Porsche pakub soovijaile kaht GTS-i tarvis loodud interjööripaketti värvitoonides Carmine Red ja Slate Grey Neo. Valitud paketi värvi kasutatakse ka ehisõmblustel ja turvavöödel. Samuti on saadaval süsinikmatt interjööripakett. Panamera GTS-i põhivarustuses on veel Bose helisüsteem ning Sport Chrono-pakett koos stopperi ja möödasõidufunktsiooniga.

Turuletoomine ja hinnad

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid ja Panamera GTS on nüüd sportsedaanidena tellitavad. Teatud turgudel pakutakse ka Panamera Turbo S E-Hybridi pikendatud teljevahega Executive-keret. Selle põhivarustuses on muuhulgas neljatsooniline automaatkliimaseade ja suur keskkonsool. Panamera GTS on saadaval ainult lühikese teljevahega sportsedaanina.

Eestis algavad Panamera Turbo S E-Hybridi hinnad 235 500 eurost, Panamera Turbo S E-Hybrid Executive on saadaval hinnaga alates 247 010 eurost. Hinnad sisaldavad käibemaksu ja riigikohast varustust. Panamera GTS-i baashind on 168 820 eurot. Tarned Saksamaal algavad 2024. aasta sügisel.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena